שגרת מלחמה

שנת לימודים חדשה באוקראינה: כיתות ותלמידים במקלטים, חלקם עברו לזום

בתי ספר רבים פועלים במקלטים, חלקם התרוקנו לחלוטין וחלקם נפתחו עם כמות קטנה יחסית לשנים עברו. ויש בתי ספר הפועלים באיזור ללא מרחב מוגן ועברו למתכונת לימודים מרחוק, כמו בקורונה. מבט לפתיחת שנת הלימודים באוקראינה

שלמה מן | כיכר השבת |
המקלטים מוכנים (צילומים: ועד שלוחי חב"ד באוקראינה)

שנת הלימודים החדשה באוקראינה, נפתחה אתמול (חמישי) בצל המלחמה הקשה, שטרם הסתיימה שתיכף מציינת חצי שנה מהיום בו פרצה.

בתי ספר רבים פועלים במקלטים, חלקם התרוקנו לחלוטין וחלקם נפתחו עם כמות קטנה יחסית לשנים עברו. ויש בתי ספר הפועלים באיזור ללא מרחב מוגן ועברו למתכונת לימודים מרחוק, בדיוק כמו שהיה בתקופת הקורונה.

פתיחת השנה נפתחה עם הטקס הרשמי של "הצלצול הראשון", אליו נהרו התלמידים והוריהם, בתפילה ותקווה לשנת לימודים רגועה ובטוחה יותר מהשנה החולפת. יום החג האוקראיני של פתיחת שנת הלימודים, צוין ברגשות המעורבים בצל המלחמה הבלתי פוסקת.

רבני הקהילות ושלוחי חב"ד באוקראינה, פתחו במאמצים גדולים את בתי הספר 'חב"ד אור אבנר' בערים: קייב, ז'יטומיר, אודסה, דנייפרו, ויניצא, בִּילַה צֶרְקְווַה, צ'רנוביץ', קמינסקוי, קריבוי-רוג, צֶ'רקָאסי ועוד.

המקלטים מוכנים
אלול במוסדות החינוך באוקראינה

"הבוקר פתחנו שנת לימודים חדשה בפעם העשרים ברציפות", סיפר שליח חב"ד בעיר צֶ'רקָאסי, "למרות המצב, פתחנו גם כיתה א' חדשה ובה ילדים נרגשים". הרב סיפר כי "בינתיים בית הספר פועל במתכונת אונליין, עד שיסודר מקום בטוח בקרבת בית הספר, עקב המצב".

בוועד שלוחי חב"ד באוקראינה מציינים כי "נעשה מאמץ עליון מצד כלל הרבנים והשלוחים לפתוח את בתי הספר, למרות המלחמה והאתגר הבטחוני המורכב. למעלה משלושים שנה מוסדות החינוך ׳אור אבנר חב״ד׳ גידלו ומגדלים דורות של ילדים יהודים באוקראינה. זה השורשים להמשכיות הדורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר