רוסיה: "החלטה לא מוסרית"

הלווית המלכה: הרצוג וביידן יגיעו, פוטין זועם שלא הוזמן

ביום שני הקרוב תקבר בלונדון מלכת בריטניה אליזבת השניה, וברחבי העולם בוחנים מי מגיע ללוייה של המנהיגה הוותיקה בעולם. בקרמלין כועסים על אי הזמנת פוטין (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: משפחת המלוכה)

פחות מ-48 שעות להלוויתה של המלכה אליזבת השנייה: ברחבי העולם בוחנים אלו מנהיגים הוזמנו ואלו הוחרמו מהלוויה של האישה שמלכה על הממלכה המאוחדת בשבעת העשורים האחרונים.

המדינה הראשונה להגיב בזעם אלי הזמנה הייתה רוסיה, שבשל המלחמה באוקראינה לא הוזמנה ללוויה מה שהוביל לתגובה אירונית מצד הרוסית שכינו את ההחלטה כ"לא מוסרית".

בניגוד לרוסיה, הנשיא הישראלי יצחק הרצוג הוזמן ללוויה ויגיע לממלכה לביקור בזק בו ישתתף בהלווית המלכה לצד שורת מנהיגים מרחבי העולם.

אל ההלוויה הממלכתית שלא הייתה בבריטניה מאז מותו של צ'רצ'יל בשנות השישים של המאה הקודמת יצטרף גם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

הפלסטינים הודיעו כי ישלחו את ראש הממשלה מוחמד אשתייה, זאת לצד ראש ממשלת אוסטרליה אנתוני אלביזני, מי שנחשב למבקר של רעיון המלוכה באוסטרליה (שכיודע הממלכה הבריטית מולכת גם על אוסטרליה באופן סמלי צ"ב).

את צרפת ייצג הנשיא עמנואל מקרון, את ניו זילנד תייצג ראש הממשלה ג'סיקה ארדרן ואת קנדה ראש הממשלה ג'סטין טרודו.

סרג'יו מטרלה, מי שמשמ כנשיא איטליה יצטרף גם הוא ללוויה, זאת לצד נשיא גרמניה שטיינמאייר ונשיא ברזיל בולסנרו.

ראש ממשלת הודו מודי החליט שלא להגיע ללוויה ובמקומו תגיע נשיאת הודו - זאת ברקע ניסיונות של מודי שלא לתת לגיטימציה לממלכה שמלכה על הודו.

נשיא טורקיה ארדואן אישר כי אכן הוזמן ללויה, אך החליט לשלוח במקומו את שר החוץ הטורקי. איראן - תשלח רק שגריר ללוויה שתתקיים ביום שני הקרוב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר