מתגורר אצל חבר בת"א

בכיר ה-FBI המקסיקני המבוקש בארצו, מצא מקלט בישראל

בכיר מאוד בשירותי הביון המקסיקניים, החשוד בעינויי עדים ובמעילה כספית, נמצא כבר למעלה משנה בישראל וחרף הבקשות החוזרות והנשנות של מקסיקו, ישראל לא הגיבה לבקשה להסגיר אותו (חדשות)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
(צילום: ויקיפדיה)

תומס זרון דה לוסיו, מי ששימש כראש היחידה החוקרת ב-FBI המקסיקני, מבוקש בארצו בשל טענות לזיוף ראיות, עינויי עדים והוא דרוש חקירה בנוגע לשימוש לרעה בתוכנית הריגול שהסעירה בזמנו את ישראל פגסוס.

זרון, הגיש בקשה למקלט מדיני בישראל, כך הודיע לאחרונה שר החוץ של מקסיקו מרסלו אברארד, וזאת בשל מעורבותו בהטיית חקירת חטיפה ורצח של 43 סטודנטים מבית הספר לחינוך באיוצינאפה ב-2014.

על פי ההודעה הרשמית של שר החוץ, זרון נמלט לישראל כבר לפני למעלה משנה, לישראל כידוע אין הסכם הסגרה עם מקסיקו, ולכן, למרות שכנועי הממשל במקסיקו, שישראל תסגיר אותו חזרה, הממשלה הישראלית לא נענתה לבקשה עד כה.

על פי הפרסום ב'כלכליסט', זרון נמלט לישראל והוא שוהה כבר מספר חודשים במגדל ברחוב אילת שכונת נווה צדק בתל אביב, על פי הפרסום, הוא שוהה בדירתו של איש עסקים ישראלי בשם דוד אביטל - לו יש מניות בחברת רייזון - שיש לה פעילות במקסיקו.

על פי 'כלכליסט', זרון ואביטל מכירים שנים רבות, על רקע פעילותו של אביטל במקסיקו בחברה המייצרת כלי האזנת סתר לטווחים קצרים, במסגרת הפעילות שלו במקום, הוא הכיר את הקצין הבכיר ומשם ככל הנראה נרקמה החברות בין השניים.

על מה זרון מבוקש ומדוע הוא נמלט? הסיפור מתחיל כפי הנאמר בשנת 2014, כאשר 43 סטודנטים נחטפו במדינת גררו במקסיקו, כאשר נסעו להשתתף בהפגנה נגד הממשל.

על פי הידוע הסטודנטים נעצרו בדרך על ידי המשטרה והתפתח עימות, מסיבה שטרם ברורה, הסטודנטים הועברו לידי ארגון פשע מקומי ולאחר מכן נרצחו באכזריות והגופות שלהם לא נמצאו עד היום וככל הנראה נשרפו.

זרון שימש באותם ימים כראש היחידה החוקרת ב-FBI המקומי והוא היה אחראי על חקירת המקרה, והוא כך על פי החשד, טייח את מעורבות הממשלה והמשטרה, בעקבות לחץ ציבורי הוקמה ועדה בינלאומית שדחתה את המסקנות שהציג זרון, והממשל המקסיקני שבינתיים התחלף, קיבל את המלצות הוועדה ומאז זרון נחשב למבוקש במדינה.

כבר בינואר שנה שעברה, כך על פי הדיווח ב'הארץ', מקסיקו הגישה בקשה להסגיר את זרון בחשד למעורבות ברצח ומעילה של 50 מיליון דולר, אך על פי הדיווחים "ישראל גררה רגליים" ולא טיפלה בבקשות החוזרות ונשנות להסגרתו.

במשרד המשפטים הגיב למקרה: "כעניין שבמדיניות, לא נוכל להתייחס לפניות מסוג זה".

מטעמו של איש העסקים דוד אביטל, בעל המניות ב־M.T.R.X מקבוצת רייזון, וממנכ"ל רייזון ערן רשף לא נמסרה תגובה ל'כלכליסט'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר