ההפגנות שמסרבות לדעוך

המנהיג העליון של איראן מאשים: "המחאות הונדסו על ידי ישראל וארצות הברית"

בהתייחסות ראשונה בקולו, המנהיג העליון של איראן חמינאי טען כי ישראל וארצות הברית אחראיות למחאות שפרצו באיראן וטען כי שתי המדינות גרמו למוחים לשרוף את הקוראן במחאות שפרצו במדינה שהמשטר מתקשה לדכא (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המחאות באיראן לצד חמינאי (צילום: לשכת חמינאי, שאטרסטוק)

עלי חמינאי, מי שמשמש כמנהיג העליון של איראן, התייחס מוקדם יותר היום (שני) לראשונה בקולו למחאות הגואות באיראן וטען כי ישראל וארצות הברית האחראיות לפרוץ ההפגנות.

חמינאי כינה את המחאות "התפרעויות" וטען כי הן "הונדסו" על ידי "האויבים המושבעים שלנו יחד עם בני ברית נוספים". בהמשך קרא לכוחות הביטחון במדינה להמשיך להילחם במפגינים.

חמינאי (צילום: חשבון הטוויטר של חמינאי)

נזכיר כי המחאות פרצו במדינה לאחר שמהסא אמיני, צעירה מחבל כורדיסטאן, נמצאה במצב של תרדמת זמן קצר לאחר ששוחררה ממעצר על ידי משטרת הצניעות במדינה שעצרה אותה בטענה שלא עטתה חיג'אב בהתאם לכללים שנקבעו על ידי המשטר. מספר ימים לאחר מכן מתה, ומשפחתה טוענת כי אמיני מתה כתוצאה מאלימות של השוטרים.

במשמרות המהפיכה מנגד דוחים את הטענות וטוענים כי אמיני בת ה-22 מתה כתוצאה מאירוע בריאותי ללא קשר לאלימות משטרתית.

הפגנות באירופה ליד שגרירויות איראן (צילום: שאטרסטוק)

המנהיג העליון של איראן המשיך לדבוק בגרסה של משמרות המהפיכה והוסיף וטען בנאום היום כי מותה היה "מקרה מצער".

בהמשך נאומו, טען כי "כמה אנשים, ללא הוכחות או חקירה, הפכו את הרחובות למסוכנים, שרפו את הקוראן, הסירו את החיג'אב מנשים רעולות והציתו מסגדים ומכוניות".

"אני אומר בברור" טען חמינאי. "ההתפרעויות הללו וחוסר הביטחון נוצרו על ידי אמריקה והמשטר הציוני. הכובש, יחד עם הסוכנים שלהם בתשלום ועם כמה איראנים בוגדים בחו"ל ארגנו את האירוע הקשה הזה".

עוד טען כי השוטרים סובלים מאלימות קשה וטען כי הם מתמודדים עם "מעשי עוול".

בעוד חמינאי טוען למעשי עוול שמבצעים המוחים בשוטרים, בארגוני זכויות אדם ברחבי העולם מדווחים על לפחות 133 בני אדם שנהרגו על ידי כוחות הביטחון באיראן". באיראן מנגד טוענים למספר נמוך יותר ואומרים כי כ-40 בני אדם נהרגו - כולל שוטרים ואנשי כוחות הביטחון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר