לקראת יום היארצייט בכ"ה תשרי

לראשונה: ציון החת"ס בפרשבורג יהיה פתוח לאורך כל יום ההילולא

הודות לפעילות "מרכז חתם סופר", בנשיאות גאב"ד פרשבורג-לונדון רבי שמואל לודמיר השנה לראשונה הציון הקדוש יהיה פתוח ביום ההילולא לאורך כל שעות היום והלילה, ברצף וללא הפרעות • 'הכנסת אורחים פרשבורג' תארח ביד רחבה לסעודת הילולא את העולים מכל רחבי העולם באולם סמוך לציון הקדוש (בעולם)

לאחרונה נרכש במקום מבנה צמוד לבית החיים הישן והוא הוסב למרכז הכנסת אורחים (צילום: יח"צ)

בעיר פרשבורג

בעיר פרשבורג (ברטיסלבה) שבסלובקיה מתנהלות בימים אלו ההכנות האחרונות לקליטת אלפי המתפללים שיעלו כמדי שנה להתפלל על ציונו של מרנא בעל החת"ם סופר זיע"א שיחול ביום חמישי כ"ה בתשרי. ההמונים

לרגל יומא דהילולא הנהלת 'מרכז חתם סופר' באה בדברים עם הקהילה היהודית המקומית והעירייה והצליחה להשפיע שהציון הקדוש יהיה פתוח ביום ההילולא לאורך כל שעות היום והלילה, ברצף וללא הפרעות. בנוסף, אודות לפעילות 'מרכז חתם סופר' גם לאורך השנה יהיו שעות פתיחה ארוכות יותר, דבר שלא היה בעבר.

לאחרונה נרכש במקום מבנה צמוד לבית החיים הישן בו טמונים מרנא החתם סופר זי"ע ועוד צדיקים וגדולים, והוא הוסב למרכז הכנסת אורחים שכולל מקום תפילה, חדר אוכל, חדרי שירותים, ואולם אירועים שיארח את העולים לציון בימי ההילולא.

בנין ההכנסת אורחים מתנהל ע"י "מרכז חתם סופר", שע"י קהל חשב סופר – לונדון אשר בנשיאות גאב"ד פרשבורג-לונדון הגה"צ רבי שמואל לודמיר שליט"א, נכד מרן החתם סופר והשושלת המפוארת של רבני פרשבורג וגלילותיה הבאים אחריו, הפועל על מנת להכשיר את הדרכים ולאפשר לכל יהודי לעלות ולהתפלל על הציון הקדוש לאורך כל השנה.

יש לציין כי כחלק מהפעילות לאפשר אירוח כיאות לעולים לציון הקדוש, נפתחה לאחרונה מסעדה כשרה במרחק דקות ספורות מבית הקברות הישן, שמציעה גם קייטרינג לקבוצות המבקרות בעיר. המסעדה נמצאת תחת השגחת "כדתיא" מלונדון, והיא כבר הספיקה לארח עולים רבים שהגיעו לציון הקדוש ולספק מזון כשר לקבוצות רבות העולות לקברי אבותינו ברחבי מזרח אירופה.

בזמן הקרוב יחלו בע"ה עבודות בנייה להרחבת בנין הכנסת אורחים לטובת אלפי הבאים לציון הקדוש לאורך השנה, והוא יכלול בית המדרש מרווח, אוצר ספרים, מקוה טהרה, חדר לימוד וחדרי קפה. הבנייה מהווה בשורה משמחת עבור העולים לאורך השנה שהתמודדו עד עתה עם אתגרים מורכבים נוכח היעדר היכולת להתארח במקום באופן ראוי. הקמת מתחמי ההכנסת אורחים זוכה לתשבחות מרובות ממרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א המעלים על נס את פועלם של העוסקים במלאכת הקודש למען העולים לציון הקדוש.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר