טלטלה בממלכה

מלחמת הלשעברים בבריטניה: בוריס ג'ונסון לקראת קאמבק?

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון עזב את מעונו הרשמי לפני פחות מחודשיים - אבל ינסה כעת לעשות קאמבק. מולו יריב חדש-ישן (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ג'ונסון (צילום: Shutterstock)

הקרב על ההנהגה: ימים ספורים אחרי הודעתה של ראש ממשלת בריטניה ליז טראס על התפטרותה מתפקידה תוך פחות מחודשיים, משך הכהונה הקצר ביותר בתולדות הממלכה - המירוץ על הנהגת המפלגה השמרנית ועל ראשות ממשלת בריטניה נפתח.

על פי הכללים שנקבעו על ידי הוועדה האחראית, וועדת ה-1922 - בסבב הנוכחי יהיה על כל מועמד להציג תמיכה של לפחות 100 חברי פרלמנט שמרנים (מתוך 357).

בשלב הבא, אם שלושה מועמדים ישיגו תמיכה של מאה חברים, יתקיים סבב בחירות בין חברי המפלגה השמרנית - כשמי שיזכה למספר הקולות הנמוך ביותר יודח מהמירוץ.

תהליך הבחירה - כך זה יעבוד

בשלב הבא, או במקרה שרק שני מועמדים ישיגו תמיכה של מאה חברים - ביום שישי הקרוב תתקיים הצבעה אלקטורנית בין כלל מתפקדי המפלגה.

הרצון במפלגה השמרנית למנוע את השאיפה של מפלגת הלייבור להביא לסבב בחירות, זאת בזמן שהמפלגה מפגרת בסקרים בעשרות אחוזים ומעדיפה שהבוחר ייצא אל הקלפי במועד המתוכנן - בעוד כשנתיים.

המועמדים הבולטים

שנים מתוך שלושת המועמדים המובילים כבר הכריזו על התמודדותם. הראשונה היא השרה פני מורדאנט, כשבסבב הבחירות הקודם שהתקיים לפני חודשים ספורים הגיעה אל המקום השלישי והמכובד במירוץ.

המועמד השני שהכריז על מועמדותו הוא שר האוצר לשעבר בממשלת ג'ונסון ומי שהביא לנפילת המנהיג הצבעוני - רישי סונאק.

המועמד השלישי הוא הבוס לשעבר של סונאק - ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג'ונסון, שעזב את תפקידו רק לפני שישה שבועות.

ג'ונסון בשלב הנוכחי לא הציג את מועמדותו - אך עד מחר בשעה 16:00 יהיה על כלל המועמדים להשיג לפחות 100 תומכים, כשלעת עתה רק רישי סונאק מציג תמיכה של 100 חברים, ומקורבי ג'ונסון טוענים כי הוא גם עם תמיכה של מאה איש - אך פומבית רק כ-50 תמכו.

המיורץ צפוי להגיע אל סופו ביום שישי הקרוב, אז ייבחר ראש הממשלה הבא - כשאולי דמות חדשה-לא כל כך ישנה, תחזור לדאונינג 10.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר