דרמה בבריטניה

ג'ונסון פרש מהמרוץ לראשות הממשלה בבריטניה

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג׳ונסון, החליט לאחר ששקל בכובד ראש כי לא יתמודד על הנהגת המפלגה השמרנית ועל ראשות ממשלת בריטניה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

ראש ממשלת בריטניה לשעבר בוריס ג׳ונסון, החליט הערב (ראשון) לאחר ששקל בכובד ראש כי לא יתמודד על הנהגת המפלגה השמרנית ועל ראשות ממשלת בריטניה שיתקיימו ביום שישי הקרוב.

ג׳ונסון עצמו התלבט בימים האחרונים, ועל פי דיווחים של המחנה המתחרה בתוך המפלגה - ג׳ונסון לא השיג את הרוב הנדרש של 100 חברי מפלגה.

הדבר סולל את הדרך עבור שר האוצר לשעבר ומי שהגיע אל המקום השני במירוץ שנערך לפני מספר חודשים - רישי סונאק.

ג׳ונסון מצדו טען בהצהרה הערב כי היה לו 102 תומכים אך לטענתו לא הצליח לממש את מטרתו לגרום לשאר המועמדים וחברי המפלגה להתייצב מאחוריו בחזית מאוחדת.

כזכור, ימים ספורים אחרי הודעתה של ראש ממשלת בריטניה ליז טראס על התפטרותה מתפקידה תוך פחות מחודשיים, משך הכהונה הקצר ביותר בתולדות הממלכה - המירוץ על הנהגת המפלגה השמרנית ועל ראשות ממשלת בריטניה נפתח.

על פי הכללים שנקבעו על ידי הוועדה האחראית, וועדת ה-1922 - בסבב הנוכחי יהיה על כל מועמד להציג תמיכה של לפחות 100 חברי פרלמנט שמרנים (מתוך 357).

בשלב הבא, אם שלושה מועמדים ישיגו תמיכה של מאה חברים, יתקיים סבב בחירות בין חברי המפלגה השמרנית - כשמי שיזכה למספר הקולות הנמוך ביותר יודח מהמירוץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר