תופסים צד?

דיווח: ישראל מספקת לקייב מידע מודיעיני • רוסיה מזהירה מ"פצצה מלוכלכת" אוקראינית

בצל הביקורת על אי סיפוק מערכות הגנה אוויריות ישראליות, גורם רשמי באוקראינה טוען כי ישראל מספקת לקייב מידע מודיעיני חשוב לפגיעה בכטב"ים האיראנים • ברוסיה טוענים שאוקראינה מתכוונת להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" עם פסולת גרעינית (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה (צילום: באדיבות יבגני זבגורודני)

האם ישראל נוטלת חלק פעיל במלחמה באוקראינה? לפי דיווח ב'ניו יורק טיימס' הבוקר (שני) התשובה חיובית. גורם אוקראיני רשמי טוען כי ישראל מספקת למדינה המותקפת מידע מודיעיני חשוב לפגיעה בכטב"ים האיראנים שמשוגרים על ידי רוסיה לאוקראינה.

באוקראינה מביעים ביקורת על ישראל כבר תקופה ארוכה כי אינה מעבירה לידיה מערכות הגנה אווירית. הביקורת הזו נמשכת בטענה כי מערכות התרעה לבדן אינן מספיקות.

בראיון לעיתון האמריקני USA Today, הצהיר יו"ר האופוזיציה וראש הממשלה לשעבר נתניהו כי אם יחזור להוביל את המדינה ישקול את האפשרות לספק נשק לאוקראינה. כך לפי הפרסום בסוף השבוע.

בימים האחרונים ישנם התבטאויות גם של ממשל ארצות הברית וגם של ממשלת אוקראינה על כך שטכנאים ומאמנים איראנים, אנשי משמרות המהפכה, הגיעו לשטחי הלחימה לסייע לרוסים לתפעל את המל"טים.

דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי אמר בסוף השבוע כי "איראן שלחה מספר קטן יחסית של חברי משמרות המהפכה לחצי האי קרים על מנת לסייע למוסקבה לשגר מל"טים מתאבדים לעבר התשתיות החיוניות של אוקראינה".

קירבי הדגיש כי האיראנים עצמם לא הטיסו את המל"טים אבל התמיכה הטכנית שלהם הייתה "קריטית עבור החיילים הרוסים שלא מכירים את הטכנולוגיה".

אחרי שהצליחו להוכיח את הטענות של אוקראינה, אמר דובר המועצה לביטחון לאומי כי הדבר מקרב סנקציות חדשות של המערב נגד רוסיה ונגד איראן.

בתוך כך המתקפות הרוסיות על אוקראינה נמשכות, כאשר צבא רוסיה מתמקד במתקני האנרגיה במדינה. אזורים שלמים באזור קייב נותקו מחשמל. גורמים באוקראינה אמרו כי באזור צ'רקאסי נפגעה "תשתית קריטית".

אתמול אמר שר ההגנה של רוסיה שאוקראינה עלולה להשתמש ב"פצצה מלוכלכת" ולעשות פרובוקציה במדינה, בדמות שימוש בנשק עם חומרים רדיואקטיבים או פסולת גרעינית. כך לפי הפרסום ב-Ynet.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר