3 ימים לבחירות האמצע

אחרי שהחליף את טראמפ, ביידן מנסה לשמר את הרוב בקונגרס

72 שעות נותרו עד לבחירות האמצע שיקבעו את המשך כהונתו של הנשיא ביידן, ונראה כי הנשיא האמרקיני בדרך לאבד את הרוב (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

נראה כי הנשיא ביידן ימשיך את המסורת ארוכת השנים של איבוד הרוב בקונגרס במהלך כהונה ראשונה של נשיא, זאת למרות ניסיונות להשיג רוב בבחירות הקרובות.

אחרי שבבחירות 2020 ניצח בבחירות לנשיאות וכן בבחירות לשני בתי הקונגרס - הסנאט ובית הנבחרים, נראה כי מפלגתו, המפלגה הדמוקרטית עשויה לאבד את הרוב בקונגרס כמו נשיאים רבים שאיבדו את הרוב בכהונתם הראשונה - בהם הנשיא הקודם טראמפ.

בעוד במפלגה הרפובליקנית מציגים את הקלף של המצב הכלכלי הקשה במדינה, במפלגה הדמוקרטית מתקשים להתחרות גם במועמדים המקורבים לטראמפ שנחשבים קיצוניים יותר.

על פי הסקרים המפלגה הדמוקרטית צפויה לאבד את הרוב בבית הנבחרים, ולדעת חלק מהסקרים עשויה לאבד את הרוב גם בבית העליון - הסנאט.

במהלך השבת הגיע נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה לתמוך במועמד המפלגה הדמוקרטית בפנסילבניה, זאת אחרי שהמועמד הרפובליקני הוותיק פרש ושני מועמדים חדשים מעוניינים לכבוש את הכסא.

אלו המושבים שעשויים לקבוע את תוצאות הבחירות:

כאב הראש של הרפובליקנים:

ויסקונסין:

הסנאטור הרפובליקני רון ג'ונסון הוא אולי אחד המועמדים הבודדים במערכת הבחירות הזו שעשוי לאבד את המושב שלו לטובת מועמד המפלגה הדמוקרטית. במדינה, המפלגה הדמוקרטית מנהלת קמפיין לפיו ג'ונסון שם את טראמפ לפני הבוחרים, דבר שגורם למעמדו להתערער - אך בבחירות האחרונות בהן התמודד ב-2016, הצליח לנצח בניגוד להערכות.

פנסילבניה:

פרישתו של הסנאטור פט טומיי, שמכהן קרוב ל-12 שנים בסנאט מטעם המפלגה הרפובליקנית, גרמה למפלגה לבחור מועמד אחר ופחות מוכר, דבר שעשוי לגרום לרפובליקנים בפנסילבניה לאבד את הנציג הרפובליקני.

כאב הראש של הדמוקרטים:

ג'ורג'יה:

הסנאטור הדמוקרטי רפאל וורנוק עשוי לאבד את מושבו לאחר כהונה של פחות משנתיים (החליף מועמד שהתפטר), כשמולו מתמודד שחקן הפוטבול לשעבר הרשל ווקר - הבחירות בג'ורג'יה עשויות לגרום לשני המועמדים לחכות במתח לתוצאות.

אריזונה:

הסנאטור הדמוקרטי מאקר קלי מעוניין בכהונה נוספת, והמירוץ עדיין צמוד, זאת למרות שבמפלגה הרפובליקנית לא הצליחו לגייס את מושל המדינה הפופולארי דאג דוסי. התקווה של הרפובליקנים באריזונה היא העובדה שבאריזונה סובלים מיוקר המחיה - דבר שעשוי לפגוע בשלטון הדמוקרטי.

ניו המפשייר:

למרות שעל פי כל הסקרים המושל הרפובליקני היה יכול לנצח בקלות את הסנאטורית המכהנת מטעם הדמוקרטים - המושל כריס סנונו החליט שלא להתמודד. יחד עם זאת - המירוץ צמוד מאוד.

נבאדה:

במדינת נבאדה נראה כי הסיכויים של הרפובליקנים להדיח את הדמוקרטים הוא הגבוה ביותר, זאת בצל סגרים בימי מגיפת הקורונה שעוררו במדינה ביקורת ופגעו קשות בכלכלתה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר