למרות הסקרים המחמיאים

ניצחון מריר: הרפובליקנים וטראמפ רחוקים מההישג שציפו לו | הספירה נמשכת

ספירת הקולות של בחירות האמצע נמשכת, ולמרות שטראמפ והרפובליקנים עשויים לזכות ברוב - הוא עומד להיות קטן הרבה יותר ממה שציפו (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
ביידן, אתמול (צילום: המפלגה הדמוקרטית)

אכזבה למפלגה הרפובליקנית: למרות כל הסקרים וההערכות, נראה כי המפלגה הרפובליקנית תשיג את הרוב בבית הנבחרים, אך הוא יהיה רוב קטן משמעותית ממה שחזו הסקרים וממה ששיערו גורמים פנימיים במפלגה.

בריאיון של נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ מוקדם יותר היום (רביעי), אמר טראמפ כי אם יתברר שהיה ניצחון עבור המפלגה הרפובליקנית, כל הקרדיט צריך להגיע אליו. יחד עם זאת, טען טראמפ - אם מסע הבחירות יתברר ככישלון אין לו כל אחריות.

לצד ההערכות כי הרפובליקנים צפויים לשלוט בבית הנבחרים - הבית התחתון של הקונגרס, נראה כי הקרב על הסנאט רחוק מלהגיע לכדי הכרעה וייתכן שההכרעה תגיע רק בעוד כחודש, אחרי בחירות חוזרות במדינת פנסילבניה.

על פי התוצאות הרשמיות המעודכנות עולה כי בבית הנבחרים, שכולו הוצג לבחירה מחודשת של העם האמריקני (כמו הכנסת בישראל), עולה כי מתוך 435 מושבים, 172 יהיו דמוקרטים ו-199 רפובליקנים. 64 המושבים הנותרים עדיין בהליך הספירה, כשמספר הקסם להשגת הרוב הוא 218.

בסנאט המירוץ צמוד הרבה יותר וגם שיטת הבחירה מעט שונה, כשרק 35 מתוך 100 חברי הסנאט עומדים לבחירה - 14 מתוכם הם אנשי המפלגה הדמוקרטית, ו-21 מהמפלגה הרפובליקנית.

על פי התוצאות העדכניות עולה כי בחישוב של חברי הסנאט שלא התמודדו, 47 מושבים שייכים למפלגה הרפובליקנית, ואילו 46 אצל הדמוקרטים. עדיין לא התבררו התוצאות ב-7 המושבים הנותרים שיקבעו האם ביידן יאבד את הרוב גם בסנאט.

במקרה של שיוויון 50-50, המצב יהיה דומה למה שתרחש כעת בסנאט, אז במקרה של תיקו, יכולה סגנית הנשיא להתערב ולהכריע את הכף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר