זרועות איראניות

זה האזרח הישראלי שניצל מניסיון התנקשות בגאורגיה

איציק משה, אשר פועל רבות לקידום הקשר בין ישראל לגאורגיה ולמדינות נוספות, הוא האזרח הישראלי שניצל היום (שלישי) מניסיון התנקשות • ניסיונות לאיתור מעורבים נוספים מחוץ לגבולות גאורגיה (חדשות בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
אין שינוי באזהרת המסע; גאורגיה (צילום: שאטרסטוק)

איציק משה, אזרח ישראלי המתגורר בגאורגיה, ניצל מניסיון חיסול במדינה, לאחר שבימים האחרונים כוחות הביטחון הגאורגיים חשפו וסיכלו כוח חיסול של משמרות המהפכה של איראן בשיתוף גורמי כוח קודס שפעלו לחסלו.

משמרות המהפכה קידמו את כוונות הפיגוע באמצעות מספר צוותים בשטח ממדינות שונות, ביניהם צוות מחסלים פקיסטני המזוהים עם ארגון אל קעידה, אשר הגיעו לטביליסי, אספו מודיעין נרחב על היעד להתנקשות והגיעו לרמת מוכנות גבוהה לביצוע.

אחד המחסלים נעצר בשבוע שעבר על רקע התנהלות חשודה בשטח ע"י כוחות הביטחון הגאורגים. ברשותו נתפסו אמל"ח וממצאים מפלילים נוספים. הוא הגיע לגאורגיה בהכוונה איראנית, במטרה להתנקש באזרח הישראלי – איציק משה.

בנוסף, אותרה חוליה של שני פעילים בעלי אזרחות כפולה גאורגית-איראנית אשר היו אמונים על העברת האמל"ח לצוות המבצע. זאת בסיוע מבריחי אמל"ח אשר פעלו מטורקיה לגאורגיה. החוליה קיבלה תשלום על ביצוע העברת האמל"ח. שני הפעילים נעצרו גם הם ע"י כוחות הביטחון המקומיים. כמו כן, ברשותו של אחד מהם אותר נשק נוסף שיועד לכוונות הפיגוע.

במקביל לחקירת החשודים, נעשים מאמצים לאתר מעורבים נוספים מחוץ לגאורגיה.

גורם ביטחוני מוסר ל'כיכר השבת' כי לא מדובר בחשיפה ראשונה של ניסיון להוציא פיגוע טרור על אדמת גאורגיה בהכוונה איראנית, שכן מוכר שימוש בגורמים איראנים רשמיים ולא רשמיים כדי לקדם מספר ניסיונות פיגוע לאורך 2021 ו- 2022. בניהם ניסיון לקדם פיגוע בגאורגיה בהכוונה של שהראם פ'ורצפי, אזרח איראני שפועל עבור כח קדס האיראני.

יצויין, כי נגד פ'ורצפי עצמו מתנהל כיום הליך פלילי בארה"ב, בגין מעורבותו בניסיון לקדם התנקשות בג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב לשעבר.

עוד אמר הגורם כי שיתוף פעולה מלא מתקיים כל העת בין הכוחות הגאורגיים לקהילת המודיעין הישראלית.

גורם במל"ל, המתואם עם כלל הגורמים הביטחוניים מציין, כי אין שינוי באזהרת המסע לגאורגיה. אם וכאשר יהיה שינוי, הדבר יעודכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר