סאגת הטיל בפולין

"לא יודע בבירור"; זלנסקי מתקפל מול ביידן ויורד מהעץ

נשיא אוקראינה בנאום מפויס יותר אחרי שאתמול המשיך לסתור את הגרסה של ביידן לפיה מדובר בטיל יירוט אוקראיני שסטה (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
זירת האירוע (צילום: משטרת אוקראינה)

יורד מהעץ? נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי התייחס שוב מוקדם יותר היום (חמישי) למשבר הטיל שפגע בפולין ואומר כי הוא לא יודע בוודאות כי מדובר בטיל רוסי.

בימים האחרונים התעקש הנשיא האוקראיני לטעון כי הטיל התועה שפגע בפולין והביא לשני הרוגים הוא רוסי - זאת למרות הטענה של מנהיגי המערב ובראשם נשיא ארצות הברית ביידן כי מדובר כנראה בטיל אוקראיני וכי יש "סבירות נמוכה" לכך שמדובר בטיל רוסי תועה.

בהצהרה שנשא אמר זלנסקי כי הוא "לא יודע מה קרה. אנחנו לא יודעים בוודאות. העולם לא יודע. אבל אני בטוח שהיה טיל רוסי ואני בטוח שירינו ממערכות הגנה אווירית".

בכירים במערב אמרו כי הם מתקשים להבין את הגישה שנקט בה עד כה זלנסקי בכל הקשור למשבר כשהתעקש על כך שמדובר בטיל רוסי וטענו כי הדבר פוגע באמינות האוקראינית ללא שום טעם: "מה זה משנה - גם ככה זאת טעות, האמינות של קייב תתערער" אמר בכיר מערבי.

לצד זאת, ישנם הטוענים כי במערב חוששים מפני האפשרות לדרדור היחסים עם רוסיה ולמצב של עימות ישיר מול נאט"ו, ולכן העדיפו מדינות המערב לשער כי מדובר בטיל אוקראיני תועה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר