43 שנות כהונה

גנב כסף מאזרחים לקניית מכונית וזכה ב-99% מקולות הבוחרים

43 שנות כהונה שהפכו אותו לנשיא המכהן את התקופה הארוכה בעולם - לא ממש השביעו את נשיא גינאה תאורודו נגואמה מבסוגו, והשבוע הוא נבחר שוב ברוב של 99 אחוזים; הגיוני? סגנו טוען שהוא ניצח "בזכות הכריזמה". ברור (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

"הוא ניצח בזכות הכריזמה שלו", כך התעקש השבוע סגן נשיא גינאה המשוונית בהתייחס לטענות על זיופים בבחירות הכלליות שנערכו במדינה.

>> למגזין המלא <<

43 שנות כהונה ממש לא השביעו את הנשיא תאורודו נגואמה מבסוגו, אפילו כשנכון להיום הוא הנשיא המכהן את התקופה הארוכה ביותר בעולם. אם תחשבו, תגלו שכשהוא נכנס לתפקידו מנחם בגין עוד היה פה ראש ממשלה ובנימין נתניהו אפילו עוד לא התחיל לעבוד כמנהל שיווק בחנות הרהיטים 'רים'.

חוגג יום הולדת לרודן הצפון קוריאני קים איל סונג. אפילו בצפון קוריאה התחלפו מאז שני נשיאים

דיקטטורה? מה?! מה פתאום?! הוא ממש במקרה זכה השבוע ב-99 אחוזים מקולות הבוחרים במדינתו, בזמן שהמתחרים זכו בפחות מ-200 קולות... הרי כבר אמרנו, סגנו, שאגב הוא גם במקרה הבן שלו, הכריז כי הניצחון הגיע "בזכות הכריזמה". אז כריזמטי או הדיקטטור הוותיק ביותר בעולם כיום?

עלייה לשלטון

גינאה המשוונית אמנם מדינה קטנה יחסית, אך סבלה לא מעט. במשך 11 שנים סבלו המונים מהנשיא פרסיסקו מסיאס נגומה, מהדיקטטורים האכזריים ביותר שידע העולם שאולי יום אחד נעמיק על סיפורו - רק נספר שהוא הכריז כי יטיל עונש מוות על מי שמרכיב משקפיים מחשש כי אנשים עם משקפיים ידיחו אותו.

אך לא לעולם חוסן, וההדחה הגיעה אמנם מצדו של אדם שלא היה עם משקפיים, אבל היה קרוב משפחתו, האחיין תאורדו שהצליח להדיח את דודו מהשלטון ולהפוך כביכול למנהיג דמוקרט - אבל הוא דמוקרט כמו שאני נשיא ארצות הברית.

הדוד היה מוציא להורג? עם נשיא ארה"ב לשעבר אובמה (צילום: הבית הלבן)

למרות זאת, המנהיג החדש לא אכזב, והצליח לשמר את מדינתו כאחת מהמדינות עם הכי הרבה הפרות של זכויות אדם.

לאורך מערכות הבחירות ניצח שוב ושוב, כשבאחת ממערכות הבחירות נאמניו זייפו טוב מדי את הבחירות והנשיא זכה לתמיכה של יותר ממאה אחוזים באחת הקלפיות. רגע, אמרנו זיוף? לא... זאת הכריזמה. כן...

כסף כסף ועוד כסף

על פי גורמים שונים באופוזיציה עולה כי הנשיא ה'דמוקרט' הצליח לאורך השנים לרכוש מכוניות יוקרתיות וחיי פאר. עיננו לא צרה, אבל לפי חקירות בין לאומיות, הנשיא הנחמד החליט לקחת כספים מקופת המדינה. בכל זאת, אם יהיה טוב למנהיג, יהיה טוב לעם. או שלא.

גם סגן הנשיא, כאמור, בנו של נגומה, הצליח באופן מפתיע לנפח את ארנקו ובעבר התנגד להחלטה האמריקנית להחרים לו נכסים שהחזיק בארצות הברית בשווי של עשרות מיליוני דולרים השייכים לאזרחים.

בין ההון של סגן הנשיא שנתפס בארצות הברית ניתן למנות כמה מוצרי צריכה בסיסיים לכל דיקטטור מתחיל: מטוס פרטי, בית בקליפורניה מול הים ומכונית פרארי מפוארת.

ברוכים הבאים למחוזות ההזיה

אז נכון. רף ההתמודדות עם המנהיג הקודם של גינאה המשוונית גבוה. בכל זאת הוא הוציא להורג אנשים עם משקפיים - אבל גם הנשיא הנוכחי יודע את העבודה.

כך למשל בראשית שנות התשעים יחסי גינאה המשוונית וארצות הברית התקררו אחרי סגירת השגרירות במדינה בעקבות איומים על השגריר האמריקני בטענה שהטיל כישוף על קברים.

בנוסף, בכלי התקשורת במדינה הכריזו עליו כעל 'אל' ואמרו כי יש לו 'חיוג ישיר' ישירות אל הקב"ה. טוב אחרת איך השיג הון עצמי בשווי של מאות מיליוני דולרים...

בכל אופן, אם לא תתרחש הפיכה במדינה, בנו יירש אותו - האם הוא ישלוט בצורה שונה? כנראה שלא...

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר