עידן מלחמה

כשנשיא אוקראינה זלנסקי התייחס ליחסים של נתניהו עם פוטין

"יכול לעשות מה שרוצה", השיב זלנסקי בכינוס הניו יורק טיימס כשהתייחס לבקשת הסיוע הצבאי מישראל וקרא לנתניהו ליצור "קשר היסטורי" (עולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה (צילום:צילום: Marc Israel Sellem/POOL/FLASH90)

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי נשאל היום (רביעי) בכנס של העיתון 'ניו יורק טיימס' על בקשת הסיוע של מדינתו מישראל במלחמה נגד רוסיה והשיב כי שוחח על כך עם ראש הממשלה המסתמן נתניהו.

"דיברתי כבר פעם אחת על זה עם נתניהו מאז שנבחר לראשות ממשלה", אמר זלנסקי והוסיף כי נתניהו "מכיר טוב מאוד את הפרטים". הנשיא האוקראיני הדגיש כי לא מדובר ב"נשק התקפי נגד רוסיה", אלא בהגנה על אזרחים.

נשיא אוקראינה גם התייחס לקשרים של נתניהו עם פוטין. "אם הוא רוצה לשמור על קשריו האישיים עם פוטין - הוא יכול להמשיך לעשות את מה שהוא עושה", אמר זלנסקי. "אם נתניהו רוצה ליצור קשר היסטורי בין ישראל לאוקראינה עליו לעשות כל מה שאפשר כדי להציל כמה שיותר אנשים"

לפני מספר שבועות, בשיחה שנשא לפני כתבים בקייב, הצהיר זלנסקי כי שוחח עם נתניהו, וזה הבטיח "שישקול" סיוע לאוקראינה בדמות מערכות הגנה אוויריות.

זה חודשים ארוכים שאוקראינה מבקשת מישראל סיוע בדמות מערכות הגנה של כיפת ברזל, מפני מתקפות רוסיות. במהלך תקופת הבחירות אמר נתניהו לא אחת, בראיונות שונים שהעניק בכלי תקשורת אמריקנים, כי יבחן מחדש את המדיניות בנושא.

אחרי הבחירות בישראל ובעקבות ניצחונו של נתניהו בהן, שוחחו זלנסקי ונתניהו. בהודעה שהוציא הליכוד לאחר הפגישה הוזכר כי "ראש הממשלה המיועד נתניהו הודה לו על הברכות וחזר על דבריו במערכת הבחירות, שלאחר שיכנס לתפקידו הוא יבחן בכובד ראש את סוגיית אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר