בגלל חזרת נתניהו?

נשיא צ'כיה: מאמין שנעביר את השגרירות לירושלים

נשיא צ'כיה, מילוש זמאן אמר כי הוא מאמין שהממשלה בארצו תעביר את השגרירות לירושלים בחודשים הקרובים. למהלך צפויות התנגדויות של האיחוד האירופי (מדיני)

נתניהו וזמאן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאחר גל העברות השגרירויות לירושלים בימי נתניהו כראש ממשלה, והקיפאון בנושא בשנה האחרונה, נשיא צ'כיה מילוש זמאן, אמר כי הוא מאמין שממשלתו תעביר את שגרירותה מתל אביב לירושלים כבר בחודשים הקרובים.

על פי הדיווח, זמאן שנחשב לאוהד ישראל, ביקש מראש הממשלה פטר פיאלה לאשר את ההעברה לפני סיום כהונתו במרץ הקרוב,

צ'כיה פתחה כבר לפני כשנה וחצי שלוחה של השגרירות בירושלים, אך המשרד הראשי עדיין שוכן בתל אביב. נוסף על כך, פראג מפעילה משרד תרבות רשמי במתחם חוצות היוצר בירושלים. זמאן, שהיה הרוח החיה מאחורי מהלכים אלה, רוצה להביא להשלמת המעבר באופן מלא בטרם יסיים את כהונתו במרץ 2023.

לפי דבריו, הוא מתכנן ביקור רשמי בישראל בחודשים הקרובים יחד עם ראש ממשלת צ'כיה, פיטר פיאלה שאף הוא תמך בעבר בהעברת השגרירות לירושלים, שבמהלכו השניים יצהירו על העלאה מלאה של השגרירות לבירה.

המהלך צפוי להיתקל בקשיים, בין היתר עקב התנגדות האיחוד האירופי, שעד כה מנע ממדינות אירופה להעביר את השגרירויות שלהן לירושלים. צ'כיה תלויה בתמיכת האיחוד ולא ברור עדיין כיצד תנהג אם יתנגד. עד כה אף מדינה אירופאית לא העבירה את השגרירות שלה לירושלים ומהלך כזה של הצ'כים יכול להביא אחריו מדינות נוספות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר