התרעה חריגה

המהפכה בפרו: משרד החוץ מזהיר את הישראלים

המהומות בפרו, מאז מעצרו של הנשיא פדרו קסטיו והחלפתו בידי סגניתו דינה בולוארטה - מסרבות לדעוך. בעקבות ההפגנות האלימות, מזהיר משרד החוץ את הישראלים להימנע מהתקהלויות (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לימה - בירת פרו (צילום: Shutterstock)

שבעה הרוגים ועשרות פצועים ברחבי המדינה הדרום אמריקאית - פרו. בשבוע שעבר, בצעד שנחשב לחריג גם בפוליטיקה הפראית והדינאמית של הרפובליקה הדרום אמריקאית, הודח הנשיא המכהן - פדרו קסטיו ונעצר מיד בתום ההדחה. סגניתו, דינה בולוארטה מונתה תחתיו.

קסטיו, מורה לשעבר, הוא הנשיא הראשון של פרו שהגיע ממשפחת איכרים. עד מינויו לנשיא הוא אינו כיהן בשום תפקיד ציבורי או פרלמנטרי והתגורר בבית העשוי חימר בכפר בהרי האנדים.

בשנת 2021 הוא התמנה לנשיא לאחר שגרף את תמיכתם של הכפריים בפרו. ממשלתו לא ידעה רגע אחד דל והיתה עתירה בסנסציות והתפטרויות המוניות של פקידים ואף שרים. במהלך כהונתו התפטרו והודחו עשרות שרים. 6 חקירות פליליות נפתחו כנגדו רובן המוחלט (5 חקירות) בחשד לעבירות שחיתות חמורות.

בחודשים האחרונים ניסו מפלגות הימין בפרו להדיחו בהצבעות בקונגרס ונכשלו. בשבוע שעבר ראה קסטיו כי ניסיון ההדחה השלישי עלול להצליח, והורה על פיזור הקונגרס, הליכה לבחירות והקמת ממשלת חירום בראשותו עד לבחירות. הצעתו של קסטיו נדחתה ברוב עצום והדחתו עברה בהצבעה בקונגרס.

קסטיו האשים את חברי הקונגרס כי הם פוגעים בדמוקרטיה השברירית ממילא של פרו אשר סובלת גם כך מאי יציבות פוליטית. הוא הואשם בהמרדה ונעצר מיד בתום הליך ההדחה. תחתיו מונתה כאמור, סגניתו דינה בולוארטה.

בעקבות מעצרו, החלו תומכי הנשיא המודח להפגין בכל רחבי פרו. בעיר לימה - בירת פרו, התרחשו מהומות ענק וצירים מרכזיים נחסמו. בריכוזי הכפריים, הערים אנדבואיילאס ובארקיפה ההפגנות היו אלימות במיוחד ושבעה מפגינים נהרגו כתוצאה מעימותים קשים עם כוחות הביטחון.

בצעד חריג, הורה משרד החוץ לישראלים השוהים בפרו "להימנע ככל שניתן מהתקהלויות והפגנות בעת הזו, ולהיות קשובים להוראות המקומיים, לאמצעי התקשורת ולהנחיות משרד החוץ המקומי". משרד החוץ אף שלח את נוסח ההודעה לטלפונים של הישראלים השוהים שם ולא הסתפק בהודעה באתר משרד החוץ.

כתוצאה מהמהומות, אלפי ישראלים מעידים כי הם 'תקועים' בפרו ללא יכולת להגיע לשדות התעופה השונים בשל הפגנות הענק והכבישים החסומים ברחבי המדינה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר