המלחמה נכנסת לחורף הקר • תיעוד

אוקראינה במתקפת ענק נגד רוסיה: "לא היתה שנים"; פוטין: "אירופה שטיח של ארה"ב"

כמעט עשרה חודשים של מלחמה ובמחוז הבדלני הפרו-רוסי שנכבש מאוקראינה לפני 8 שנים מדווחים היום על מתקפה אוקראינית שלא היה כמותה שנים • פוטין טען: "אירופה הפכה לשטיח הרגליים של ארצות הברית" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
תיעוד ממתקפה אוקראינית היום על באחמוט (צילום: UNAITED24.GOV)

גורמים בכירים במחוז דונייצק הכבוש טוענים כי ביממה האחרונה חווים מתקפה שלא הייתה כמותה מאז כבשו את השטח מאוקראינה לפני יותר מ-8 שנים.

בעוד המלחמה המתנהלת בשבועות האחרונים כמלחמת התשה, ברשת CNN האמריקנית פורסם כי בכיר פרו-רוסי במחוז הכבוש מדווח על הרס רב, כולל בחומת הגבול בין המחוז הבדלני לבין אוקראינה.

ראש עיריית מוסקבה גם פרסם דיווח על המתקפה נגד המחוז ואמר: "בשעה 7 בבוקר בדיוק פתחו האוקראינים במתקפה המאסיבית ביותר מאז שנת 2014".

"ארבעים רקטות נורו מאוקראינה אל עבר אזרחים שלנו" הוסיף והלין הבכיר הרוסי, זאת חודשים ספורים אחרי שנשיא רוסיה פוטין הודיע על סיפוח השטחים שכבש לרוסיה.

בחודשים האחרונים עיקר המלחמה הפכה כאמור למלחמת התשה, כשהכוחות הרוסיים מתמקדים בעיקר בהפגזת תחנות אנרגיה בניסיון להביא להפסקות חשמל נרחבות באוקראינה ולמצב של אי יכולת להתחמם.

הבוקר הודיע דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב כי מוסקבה בכל אופן מסרבת לדרישתו של נשיא אוקראינה זלנסקי לעזוב את כל השטחים שכבשה מאז 2014 עד לסוף השנה האזרחית שתהיה בעוד פחות משבועיים.

בתוך כך, נשיא רוסיה פוטין נשא היום (חמישי) נאום בפני ממשלת רוסיה ואמר כי "המערב ניסה לחסל את כלכלת רוסיה אבל זה נכשל - אנחנו פונים למזרח".

פוטין היום (הקרמלין)

עוד טען במהלך נאומו הנשיא הרוסי כי האיחוד האירופי אפשר לארצות הברית להפוך את אירופה לשטיח הרגליים של אירופה: "האיחוד האירופי אפשר לארצות הברית לנגב את רגליה על חשבון האיחוד".

הלילה איימו בשגרירות הרוסית בארצות הברית כי אם וושינגטון תחליט לספק טילי הגנה מסוג 'פטריוט' לאוקראינה הדבר עשוי להוביל ל"תוצאות לא צפויות".

הדברים באים לאחר שבארצות הברית שקלו את האפשרות לתת לאוקראינה את טילי ההגנה אליהם מצפים בקייב כבר חודשים ארוכים, זאת לצד הבקשה של אוקראינה לקבל מערכות כיפת ברזל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר