תחקיר אמרקיני מקיף

פוטין החליט לפלוש בלי להתייעץ עם בכירים וטען: "המלחמה תהיה טיול בפארק"

בעוד המלחמה באוקראינה נמשכת כמעט עשרה חודשים, בעיתון אמריקני נחשב פרסמו תחקיר מקיף לפיו בכירים בקרמלין ידעו על הפלישה רק לאחר מעשה, וכשהביעו חשש, פוטין טען כי המלחמה תהיה "כמו טיול בפארק" (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: Shutterstock)

עיתון הניו יורק טיימס פרסם מוקדם יותר היום (ראשון) תחקיר מקיף אודות המלחמה באוקראינה והימים שקדמו לפלישה ששינתה את פני האיזור.

על פי התחקיר שמבוסס על מקורות מודיעין מערביים ורוסיים כאחד, לצד מסמכים רבים שהודלפו לרשת ושיחות עם חיילים משני הצדדים.

התחקיר משקף את העובדה שהנשיא הרוסי פועל על דעת עצמו, והכח שנמצא בידו ריכוזי מאוד. בנוסף, בתחקיר נראה כי פוטין לא היה מודע לכח האמיתי של אוקראינה.

בתחקיר נכתב כי הנשיא הרוסי קיבל את ההחלטה לפלוש לאוקראינה כמעט בלי לשתף בכירים ברוסיה בהחלטה. כך למשל דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אדם בכיר וקרוב מאוד לנשיא הרוסי, ידע על הפלישה רק רגעים לפני הפלישה עצמה לאוקראינה לפני כעשרה חודשים.

עוד צוין כי גם המפקדים שביצעו את הפלישה בשטח ניזונו מהודעות לפיהן לא תהיה פלישה ורק ניתנו הנחיות להתקרב אל הגבול ולהערך להפגזות.

רק שעות ספורות לפני הפלישה עודכנו המפקדים בשטח כי בקרוב יורה הנשיא הרוסי על הפלישה לשטח האוקראיני.

עוד עולה כי בכירים בצבא הרוסי ובקבינט העלו בפני פוטין את החשש מפני התפתחות המלחמה, אך פוטין דחה את הטענות ואמר כי המלחמה באוקראינה תהיה כמו "טיול בפארק".

הנשיא הרוסי בחר לשלוח בימים הראשונים של הפלישה צוות שאחראי על פיזור הפגנות תוך מחשבה שהכח יספיק לכיבוש חלקים נרחבים מאוקראינה, אך אלו נתקלו בתגובת נגד משמעותית ורבים מחברי הכח מצאו את מותם מה שהוביל את פוטין להגברת כוחות הצבא המקצועיים ככל שחלף הזמן.

בתוך תיק של אחד מהחיילים הרוסים ההרוגים נמצא מסמך שהודפס מ'ויקיפדיה' בו ניתנו הוראות ללחימה בצל מחסור באוכל.

עוד צוין כי המפקדים צוידו במפות ישנות מאוד, משנות ה-80 ו-60, מפות שהשתנו מאוד מאז והקשו על הרוסים להתקדם - זאת לצד העובדה שהמודיעין הרוסי נתקל בקשיים רבים.

על פי לוח זמנים שנתפס אצל אחד מהשבויים, רוסיה הייתה אמורה להיות בכניסה לקייב תוך 24 שעות מהפלישה, דבר שנמשך זמן רב הרבה יותר - כשעד היום, עשרה חודשים אחרי הפלישה, לא הצליחה רוסיה להגיע אל היעד אותו הציבה למלא תוך יממה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר