"כמו היום"

נשיא אוקראינה זלנסקי מברך בעברית "חג חנוכה שמח" | צפו

נשיאה היהודי של אוקראינה התייחס בתום העדכון היומי שלו לחג החנוכה וברך בעברית והביע תקווה לניצחון האור על החושך (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |

במהלך נאומו הלילי של נשיא אוקראינה זלנסקי, ברך הנשיא האוקראיני את יהודי העולם רגל חג החנוכה ואמר בעברית את המילים "חג חנוכה שמח".

קודם לכן אמר הנשיא האוקראיני כי הוא "מברך את הקהילה היהודית באוקראינה יחד עם היהודים בעולם כולו לרגל חג החנוכה, מעטים נצחו את הרבים, אור נצח את החושך, גם היום יהיה אותו דבר".

אתמול בערב (ראשון) הודלקה החנוכיה הגדולה ביותר באירופה בכיכר המרכזית בקייב, זאת לאחר שראש העיר קייב ויטלי קליצ'קו, החליט כי ימשיך במסורת וההדלקה התקיימה בשעה 16:00, עם חשיכה.

הדלקת הנרות אמש (הפדרציה היהודית באוקראינה)

ההדלקה בוצעה עם הרב מאיר סטמבלר, כשאת החנוכייה הדליק השגריר הישראלי בקייב מיכאל ברודצקי.

בהודעה מיוחדת שפורסמה עוד קודם לסרטון הברכה, כתב הנשיא האוקראיני באגרת מיוחדת לקהילה היהודית באוקראינה: "קהילה יהודית יקרה באוקראינה! קבלו איחולים כנים לחג החנוכה - סמל עתיק לאומץ ולרוח בלתי ניתנת לשליטה.

"בחג זה מדליקים בקהילות ומשפחות יהודיות באופן מסורתי נרות חנוכה לזכר הנס שקרה בירושלים לפני יותר מאלפיים שנה. אז, בהגנה על זכותם לחופש ולעצמאות, קבוצה קטנה של מכבים זכתה בניצחון מכריע על הכוחות המוחלטים של האויב. גם היום, במאבק עז מול האויב, העם האוקראיני נלחם על זכותו לחיים, לחירות ולערכים דמוקרטיים. אני מאחל הצלחה לכל משפחה, בריאות טובה, נצחון ושלום בבית המשותף - אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר