העולם זועם

הצעירים מיואשים: הטאליבן החליט על איסור לימודים אקדמאים לנשים | "יהיו השלכות"

למרות שכשהטאליבן עלה לשלטון, הוא הבטיח כי יהיה שלטון "רך" יותר ממה שהיה לפני שהודח על ידי ארצות הברית ב-2001 - באפגניסטן הודיעו על איסור לימודים אקדמאיים לנשים במדינה הנכשלת | התגובות בעולם והתגובה ההזויה של משרד החינוך המקומי (חדשות בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
אנשי הטאליבן (צילום: שאטרסטוק)

שר ההשכלה הגבוהה מטעם הטאליבן באפגניסטן הודיע אתמול בערב (שלישי), כי החליט יחד עם שאר הממשלה על איסור לימודים אקדמיים לנשים. ההחלטה מגיעה יותר משנה אחרי שחזרו לשלטון, וטענו כי יהיו שלטון שונה מהאופן בו שלטו עד שנת 2001 ואמרו כי השליטה תהיה "רכה יותר".

האיסור מגיע אחרי שלפני כמה שבועות הוחלט על איסור לימודים תיכוניים לנערות. בתגובה להחלטה, מתקיימות הפגנות בבירת אפגניסטן.

ההפגנות מפוזרות על ידי אנשי הטאליבן. כמה מהמפגינות אמרו כי "היום אנחנו יוצאות לרחובות קאבול כדי להרים את קולנו נגד סגירת האוניברסיטאות לבנות".

במהלך הלילה נמסרו גינויים נרחבים על ההחלטה. האו"ם אמרו כי מדובר ב"שפל חדש הפר בצורה עמוקה עוד יותר את הזכות לחינוך שווה".

עוד טענו באו"ם כי הדבר "מוחק עוד יותר את הנשים מהחברה באפגניסטן". גם ארצות הברית גינתה את ההחלטה ואמרה כי להחלטה "יהיו השלכות על הטאליבן".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן אמר כי "הטאליבן לא יכול לצפות שיהיה חבר לגיטימי בקהילה הבינלאומית כל עוד הם לא יכבדו את הזכויות של כולם באפגניסטן".

בהמשך התייחס בלינקן לעובדה שאפגניסטן הפכה למדינה נכשלת עוד יותר משהייתה, ואמר כי "אף מדינה לא יכולה לשגשג כשמחצית מהאוכלוסייה מעוכבת בהשכלה ובאפשרות להתקדמות".

"איבדתי הכל" סיפרה סטודנטית לכתב ה-BBC. מפגינה אחרת טענה: "הטאליבן הרס את הגשר היחידי שיכל לחבר אותי אל העתיד שלי".

מפגינה אחרת טענה כי ההחלטה לא קשורה לחוקי השריעה: "הם (הטאליבן, צ"ב) צריכים ללכת למדינות איסלאמיות אחרות ולראות שהפעולות שלהם אינן אסלאמיות".

בתגובה לגינויים אמרו במשרד החינוך באפגניסטן, כי נכון להיום - אין סביבה שמתאימה לנשים שיכולו ללמוד באקדמיה.

מדובר במגבלה נוספת שמגיעה אחרי שורה ארוכה של מגבלות שהגיעו בשנה האחרונה כשבין היתר נאסר על נשים להכנס לפארקים וחדרי כושר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר