כך הם נשמעים

"אני לוחם בפוטין": החיילים הרוסים שערקו למען אוקראינה

"חירות לרוסיה" - זהו לגיון של צבא אוקראינה המורכב מחיילים רוסים, בעלי אזרחות רוסית שמעדיפים ללחום נגד אחיהם בצבא הרוסי (מלחמה בעולם)

איצלה כץ | כיכר השבת |
הפצצה על קייב - בירת אוקראינה (צילום: shutterstock)

הם אינם רואים בעצמם בוגדים. הם גם לא לוחמים נגד האחים שלהם. בכל אופן, הם אינם מרגישים פחות אחים כלפי אזרחי אוקראינה ביחס לאזרחי רוסיה. אבל הם כן בעלי אזרחות רוסית. הם גם נולדו בנים לאמא רוסיה. המדים האוקראינים שלגופם מספרים את הסיפור הבלתי ייאמן. הם רואים בפוטין פני הרוע ובו, ורק בו הם נלחמים תוך סיכון חייהם. וכן. הם בחרו לעצמם את המוטו: "חירות לרוסיה".

הלגיון הרוסי הוקם בתחילת המלחמה בשנה שעברה והוא חלק אינטגרלי מהכוחות הזרים - רובם מערביים, שמתנדבים להלחם לצד הצבא האוקראיני כנגד הדב הרוסי והמאיים. סוכנות הידיעות הצרפתית AFP ראיינה כמה מהלוחמים הרוסים בצבא אוקראינה. הנחישות שלהם בלתי תיאמן. כמו גם התעוזה הרבה שלהם והעובדה כי הם כפופים וסרים למרותו של הפיקוד האוקראיני.

מרכז קייב לאחר הפגזה מסיבית בחודש האחרון (shutterstock)

אז יש להם דובר. השם שלו חסוי ואף אינו שמור במערכת... הוא מכנה את עצמו "הקיסר". והוא ממש לא רואה בעצמו בוגד: "אני נלחם בפוטין. לא באזרחים הרוסים שהם אחים שלי כמו אלה האוקראינים. אני בוגד? אני פטריוט רוסי אמיתי. אני חושב על העתיד שלי ברוסיה. על העתיד של כל רוסיה". הוא מצביע על הריסות מנזר שנהרס ע"י הצבא הרוסי בחבל דונייצק: "אלו הערכים האמיתיים של פוטין" הוא מפטיר.

הלגיון הרוסי שמורכב ממאות לוחמים, הוצב בחודשים האחרונים בעיר בחמוט הממוקמת בלב החזית המזרחית של אוקראינה. אחד המפקדים האוקראינים מספר כי הם "נחושים במיוחד. התפקיד שלהם הוא בעיקר ארטילריה והם מבצעים את התפקידים שלהם בצורה יוצאת דופן". הוא מספר על הגיוס שלהם: "הם עברו מבדקי פוליגרף ומחנים פסיכולוגיים קשים במיוחד על מנת לוודא את טוהר כוונותיהם וכי אינם שייכים לריגול הרוסי שעובד באוקראינה שעות נוספות".

חיילים זרים בצבא אוקראינה (shutterstock)

אולם, תרומתו של הלגיון הרוסי בלחימה בשטח היא אפסית לעומת השימוש בו לתודעת הקהל בעולם המערבי ואף ברוסיה עצמה. מלחמת אוקראינה - רוסיה, היא מלחמה בה הרשתות החברתיות הינם 'פקטור' בעיצוב דעת הקהל. זאת הסיבה שכל תיעוד של מטוס מתפוצץ - מיד הופך למטוס אויב בידי שני הצדדים. המוראל חשוב ביתר שאת לפוטין, שאזרחיו ניזונים מהרשתות החברתיות במידע 'מעט' שונה מהמידע הרשמי של סוכנויות הידיעות הרוסיות.

"חיילים רוסים בצבא אוקראינה, אם כך, זהו נשק תודעתי חשוב. גם בעולם רואים כי אזרחי רוסיה לא מסכימים עם הפלישה הרוסית לאוקראינה וגם אזרחי רוסיה עלולים להתמרמר כנגד פוטין ולעשות לו כאבי ראש לא קלים בבית פנימה" מדגיש אולג ז'דנוב - מומחה מלחמה אוקראיני.

הכיכר האדומה ברוסיה (shutterstock)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר