המלחמה עם אוקראינה

פוטין: "המערב מנסה בכל דרך אפשרית לעודד ניאו-נאצים"

נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, התייחס היום למלחמה עם אוקראינה והאשים את המערב: "המערב שיקר לגבי השלום - הוא התכונן לתוקפנות" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
הנשיא פוטין (צילום: Shutterstock)

במהלך נאם ברכה לשנה האזרחית החדשה, התייחס נשיא רוסיה, ולדמיר פוטין, למלחמה עם אוקראינה והאשים את המערב: "המערב שיקר לגבי השלום - הוא התכונן לתוקפנות".

במהלך נאומו תקף פוטין ואמר: "המערב מנסה בכל דרך אפשרית לעודד ניאו-נאצים שינהלו פעילות טרור בגלוי נגד אזרחים בחבל דונבאס". לדבריו, ההתגרות של המערב הובילה למלחמה עם אוקראינה.

פוטין הוסיף: "המערב שיקר לגבי השלום - הוא התכונן לתוקפנות. עכשיו הם משתמשים בציניות באוקראינה ובאנשיה כדי להחליש ולפצל את רוסיה. מעולם לא אפשרנו את זה ולעולם לא נאפשר לאף אחד לעשות לנו את זה".

כזכור, בתחילת החודש, עיתון הניו יורק טיימס פרסם תחקיר מקיף אודות המלחמה באוקראינה והימים שקדמו לפלישה ששינתה את פני האיזור.

על פי התחקיר שמבוסס על מקורות מודיעין מערביים ורוסיים כאחד, לצד מסמכים רבים שהודלפו לרשת ושיחות עם חיילים משני הצדדים.

התחקיר משקף את העובדה שהנשיא הרוסי פועל על דעת עצמו, והכח שנמצא בידו ריכוזי מאוד. בנוסף, בתחקיר נראה כי פוטין לא היה מודע לכח האמיתי של אוקראינה.

בתחקיר נכתב כי הנשיא הרוסי קיבל את ההחלטה לפלוש לאוקראינה כמעט בלי לשתף בכירים ברוסיה בהחלטה. כך למשל דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב, אדם בכיר וקרוב מאוד לנשיא הרוסי, ידע על הפלישה רק רגעים לפני הפלישה עצמה לאוקראינה לפני כעשרה חודשים.

עוד צוין כי גם המפקדים שביצעו את הפלישה בשטח ניזונו מהודעות לפיהן לא תהיה פלישה ורק ניתנו הנחיות להתקרב אל הגבול ולהערך להפגזות.

רק שעות ספורות לפני הפלישה עודכנו המפקדים בשטח כי בקרוב יורה הנשיא הרוסי על הפלישה לשטח האוקראיני.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר