צפו בדרמה

טנקים ברחובות; ירי על מטוסים: הקרטל משתולל במקסיקו

המעצר המתקושר של אובידיו גוזמן, בנו של ברון הסמים אל צ'אפו, עורר גל אלימות קשה במדינה, ואנשי הקרטל הציבו אולטימטום: "שחררו תוך 72 שעות את גוזמן - או שנשרוף מתקנים צבאיים וממשלתיים" (בעולם)

(צילום: מסך, מתוך טוויטר)

הרשויות במקסיקו הודיעו כי עצרו את אובידיו גוזמן, בנו של ברון הסמים הנודע חואקין גוזמן, "אל צ'אפו" במהלך פשיטה של יחידה צבאית מיוחדת סמוך לשדה התעופה של העיר קוליאקן במדינת סינילואה בצפון מקסיקו.

קרטל סינלואה הציב הבוקר (שישי) אולטימטום לנשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור, כי אם גוזמן לא ישוחרר בתוך 72 שעות "נתחיל לשרוף תחנות דלק, ונפגע במתקנים אזרחיים, צבאיים וממשלתיים".

בתיעודים שפורסמו ברשתו החברתיות, ניתן לראות משאיות בוערות וירי אינטנסיבי לידה שדה התעופה של העיר, שהיה סגור במשך שעות רבות. הקרטל אף ירה לעבר מטוסים.

המהומות התמקדו בעיר קוליאקן שבצפון מדינת סינלואה, שם דיווח המושל כי שבעה מחברי כוחות הביטחון נהרגו, כולל קצין בכיר בדרגת קולונל, 21 נפצעו - כולל 8 אזרחים.

המעצר בוצע שבוע בלבד לפני ביקור נשיא ארה"ב במדינה ג'ו ביידן, והרקע, ככל הנראה, בעקבות הצפת השוק האמריקאי בסם מסוג פנטניל סינתטי - מה שהוביל לשיא של מקרי מוות ממנת יתר בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר