המאבק על נאט"ו

הסוף לחלום השוודי? ראש הממשלה: "לא עומדים בתנאים"

ראש ממשלת שוודיה הודיע כי מדינתו לא מוכנה לעמוד בתנאים שהציבה טורקיה לתמיכתה בהצטרפות המדינה לברית הצבאית החשובה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא טורקיה וראש ממשלת שוודיה (צילום: לשכת נשיא טורקיה, האיחוד האירופי)

ראש ממשלת שוודיה החדש יחסית, אולף קריסטרסון, הודיע מוקדם יותר היום (ראשון) כי מדינתו לא מעוניינת לעמוד בתנאים שהציבו לה בטורקיה כדי שאנקרה תרים את ידה בעד הצטרפותה לברית הצבאית נאט"ו.

כזכור, שוודיה ופינלנד, שתי מדינות ששמרו לאורך השנים על ניטרליות הכריזו על כוונתן להגיש מועמדות להצטרפות לברית נאט"ו, זאת בשל הפלישה הרוסית לאוקראינה.

שתי המדינות נזקקות כדי להפוך לברות בברית לאישור מכלל המדינות החברות בברית, אלא שטורקיה מערימה קשיים בשל היות אותן מדינות מקלט מדיני לשורה של פעילים כורדיים הנחשבים לאויבי המשטר הטורקי, שמכנה אותם כטרורוסיטים.

בין הדרישות שהציבה טורקיה לתמיכה בהצטרפות המדינות לברית הצבאית, היא הסגרת של פעילים בולטים, בין היתר פעילים כורדיים הנחשבים על ידי השלטונות בטורקיה לחברי ארגון המתחתרת הכורדית ה-PKK.

בינתיים, ממשלת השמאל שהייתה בשוודיה הוחלפה לאחרונה בממשלת ימין שהחליטה לדחות את הבקשה הטורקית, אך קראו לארדואן ולבכירים אחרים באנקרה לתמוך בכל זאת בהצטרפותן לנאט"ו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר