בקרמלין הגיבו

זלנסקי: "אני לא בטוח שפוטין עדיין חי"; בכיר רוסי מאיים במלחמה גרעינית

בגרמניה מתלבטים כבר תקופה ארוכה אם לספק טנקים לאוקראינה - ועל פי דיווחים בברלין רוצים לראות קודם מה תתן ארצות הברית. בתגובה, זלנסקי עקץ את גרמניה | בכיר רוסי מחזיר את האיום הגרעיני "עלול לקרות" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, לשכת נשיא אוקראינה)

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי נאם בוועידת הפורום הכלכלי העולמי מוקדם יותר היום (חמישי) ואמר כי הוא "לא בטוח שולדימיר פוטין עדיין בחיים". עוד אמר בנאום מרחוק כי הוא "לא ממש מבין עם מי לדבר ועל מה."

בקרמלין לא נותרו חייבים והגיבו לדבריו של זלנסקי ומבלי להתייחס למצבו הבריאותי של פוטין. דובר הקרמלין כתב: "ברור שזלנסקי היה מעדיף שלא רוסיה ולא פוטין יהיו קיימים. ככל שהוא יבין מוקדם יותר שרוסיה קיימת ותתקיים, כך ייטב למדינה כמו אוקראינה".

בינתיים, בקייב ממתינים לתשובה מברלין בנוגע לטנקי ה'טייגר 2', כשעל פי דיווחים מערביים, בגרמניה מתלבטים אם לספק את הטנקים המתקדמים וכי הממשל הגרמני מעוניין לראות גם את ארצות הברית מספקת לאוקראינה את הטנק אברמס.

"צורך הרבה דלק" טנק אברמס M1 האמריקני (צילום: צבא ארצות הברית)

אלא שבקייב מעוניינים יותר בטנק הגרמני, כשהטנק האמריקני בעל צריכה כפולה של דלק. נשיא אוקראינה זלנסקי הגיב לדיווח בעקיצה ואמר: "אל תשוו עצמכם לאחרים, זו לא אסטרטגיה טובה".

בינתיים, נשיא רוסיה לשעבר והמקורב לפוטין דמירטי מדבדב פרסם בערוץ הטלגרם שלו איום גרעיני חדש כשכתב כי "תבוסה של מעצמה גרעינית במלחמה קונבנציונלית עלולה להביא לפרוץ מלחמה גרעינית".

עוד טען מדבדב: "מעצמות גרעיניות מעולם לא הפסידו בסכסוכים מרכזיים שגורלם היה תלוי בהם".

האיומים באים בצל הנכונות האמריקנית לסייע לאוקראינה גם בכיבוש חצי האי קרים שנכבש ב-2014, מהלך שבוושינגטון לא רצו לעשות לאורך השנים אך בעקבות הפלישה מחשבים מסלול מחדש - מה שמעורר את חהשש במוסקבה מפני שחרור השטח אותו סיפחו באופן לא חוקי לרוסיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר