קורץ לישראל?

מהלך מפתיע: פוטין פיטר בכיר שכינה את חב"ד "כת מסוכנת"

נשיא רוסיה החליט לפטר את עוזרו של ראש המועצה לביטחון לאומי, לאחר שפרסם מאמר לפני כמה חודשים ובו טען כי חסידות חב"ד היא "כת" (בעולם)

יוסי נכטיגל | כיכר השבת |
פוטין. אילוסטרציה (צילום: לוי נאזרוב, ארכיון 'כיכר')

בעיצומה של המלחמה באוקראינה: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין חתם על צו שמורה לפטר את עוזר ראש המועצה לביטחון לאומי אלכסיי פבלוב, לאחר שפרסם מאמר לפני מספר חודשים ובו טען כי חסידות חב"ד הינה "כת מסוכנת".

לפי הדיווח היום (ראשון) ב'מעריב', עוזרו של ראש המועצה כתב במאמרו כי "חב"ד היא כת מסוכנת הדוגלת בעליונות גזע של אנשיה". לאחר פרסום הדברים נאלץ ראש המל"ל להתנצל ולהצהיר כי דברי עוזרו אינם עמדה רשמית של המל"ל.

לחב"ד ברוסיה קשרים הדוקים עם הממשלה, ובייחוד עם הנשיא ולדימיר פוטין. נשיא רוסיה נוהג לא אחת לפקוד את בית הכנסת של חב"ד בבירה מוסקבה וראשי חב"ד במדינה שומרים עמו על יחסים קרובים. אלו נשמרו גם בזמן המלחמה.

כפי שדווח ב'כיכר השבת', בסוף השבוע נאם נשיא אוקראינה זלנסקי בוועידת הפורום הכלכלי העולמי ואמר כי הוא "לא בטוח שולדימיר פוטין עדיין בחיים". עוד אמר בנאום מרחוק כי הוא "לא ממש מבין עם מי לדבר ועל מה".

בקרמלין לא נותרו חייבים והגיבו לדבריו של זלנסקי ומבלי להתייחס למצבו הבריאותי של פוטין. דובר הקרמלין כתב: "ברור שזלנסקי היה מעדיף שלא רוסיה ולא פוטין יהיו קיימים. ככל שהוא יבין מוקדם יותר שרוסיה קיימת ותתקיים, כך ייטב למדינה כמו אוקראינה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר