המשבר מחריף

שוודים שרפו קוראן מול השגרירות הטורקית; כך ארדואן נקם

מפגינים התאספו בבירת שוודיה מול השגרירות הטורקית, כשכמה מהם העלו באש את הקוראן המוסלמי | בתגובה, ארדואן נקט בצעד חריף (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: לפי סעיף 27א)

המשבר המדיני בין טורקיה לשוודיה מחריף: אחרי שבטורקיה העבירו מסרים לפיהם אנקרה לא תתמוך בהצטרפות שוודיה לברית נאט"ו, מפגינים התאספו השבוע בסמוך לשגרירות הטורקית, כשכמה מן המפגינים הציתו את הקוראן.

בתגובה, במשרד החוץ הטורקי החליטו לנקום והודיעו כי בשל הצתת הקוראן - אפסו הסיכויים להסדר בין המדינות שיביאו לתמיכתה של אנקרה להצטרפות השוודים לברית הצבאית.

כידוע, בכדי לצרף מדינה חדשה לברית, כלל המדינות החברות בברית צריכות לתמוך בהצטרפותן. שוודיה ופינלנד שהגישו לאחרונה יחד מועמדות זכו לתמיכה נרחבת - למעט שתי מדינות, הונגריה וטורקיה - כשהאחרונה נחשבת ל"אגוז קשה" יותר מהונגריה.

גם באנקרה כמה טורקים זועמים הציתו את דגל שוודיה כתגובה להצתת הקוראן.

מפגינים טורקים מציתים את הדגל השוודי (לפי סעיף 27א)

לאורך החודשים האחרונים היו מגעים בין שוודיה, פינלנד וטורקיה בניסיון להגיע להסדר - כשארדואן דרש את הסגרתם של פעילים טורקים-כורדיים שמסתתרים במדינות.

באנקרה טענו כי לא יוכלו לתמוך בהצטרפות המדינות "כל עוד הן נותנות חסות לטרור", זאת בהתייחס לארגונים כורדיים.

הממשלה החדשה בשוודיה הודיעה לפני מספר ימים כי היא לא תוכל לעמוד בתנאים שהציבו הטורקים, אך קראו להם לתמוך בהצטרפות שוודיה ופינלנד גם ללא הסכם - אלא שבטורקיה רק עכשיו הודיעו כי בשל הצתת הקוראן ההחלטה להתנגד הפכה סופית.

במקביל, שר החוץ של פינלנד אמר כי בשל התנגדות הטורקית להצטרפות שוודיה, פינלנד שוקלת להמשיך עם המועמדות לבד - למרות ההעדפה של פינלנד להצטרפות יחד עם שוודיה.

  • בכתבה זו נעשה שימוש בצילומים אשר בעל הזכויות בהם לא נודע או לא אותר, בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים. אם הנכם בעלי הזכויות שלחו הודעה על כך בצירוף הצילום המקורי לדוא''ל desk@kikar.co.il.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר