יממה קשה באוקראינה

עשרות תקיפות רוסיות ברחבי אוקראינה • זלנסקי: פוטין יפלוש לעוד מדינות אם נפסיד

אחרי ההכרזה הדרמטית של ארצות הברית וגרמניה, אוקראינה ספגה הלילה מתקפות קשות כולל על קייב הבירה • נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי טוען בריאיון: אם נפסיד, פוטין צפוי לפלוש למדינות נוספות (חדשות עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: צבא אוקראינה)

אוקראינה ספגה במהלך הלילה והבוקר (חמישי) ממתקפה רוסית נרחבת על המדינה. המתקפה באה שעות אחרי שקנצלר גרמניה אולף שולץ נעתר לבקשת האוקראינים אחרי שבועות ארוכים לספק את טנקי הלאופרד.

האישור של שולץ הגיע רק אחרי שנשיא ארצות הברית ביידן הבטיח לאוקראינה אספקה של טנקי האברמס האמריקנים הנחשבים למותאמים פחות עבור אוקראינה בין היתר בשל ההכשרה הארוכה שדורשים הטנקים וכן צריכת הדלק הגבוהה של הטנק האמריקני.

בעקבות ביידן, החלטה שהתקבלה בניגוד לעמדת הפנטגון, קנצלר גרמניה אולף שולץ הכריז גם הוא על אספקת טנקים - כך שנוצר מצב שאינו היחיד שמסייע לאוקראינה בטנקים - אלא לצדו יש את ארצות הברית, בריטניה וכמה מדינות נוספות שיספקו יחידות בודדות.

בריאיון ברשת 'Sky news' אמר ביידן כי הוא "לא מבין מי מקבל באמת ההחלטות ברוסיה" וטוען כי רוסיה צבועה שכן "בזמן שהיא מבקשת שלום היא תוקפת בטילים את אוקראינה".

"הם לא רוצים שיחות, וזה היה המצב לפני הפלישה. הנשיא פוטין החליט כך" הוסיף הנשיא האוקראיני וולודימיר זלנסקי.

עוד טען כי הוא "משוכנע שאוקראינה היא רק הצעד הראשון עבורו. אני משוכנע שהוא מנהל מלחמה גדולה. ושכל העולם עוזר לאוקראינה עכשיו - הוא לא חושב על זה.

הוא חושב, 'טוב, זה לא מסתדר עכשיו באוקראינה, אבל נחכה... העולם לא יישאר מאוחד, הם יתעייפו ואני אתקדם הלאה'. אבל אחרי אוקראינה יהיו צעדים נוספים, יהיו מדינות אחרות, אם לא נצליח לעמוד. אני חושב שנסתדר, נקבל תמיכה וננצח".

בהמשך שחזר: "אני זוכר שהיו פיצוצים ושיחות בלילה ואמרתי(לאשתו, צ"ב), 'תתכונני. אתה צריך להכין את הילדים שלנו ולספר להם מה קורה ולהיות מוכן כי זה לא יהיה בטוח להישאר בבית הנשיא".

כשנשאל מה המרחק הקרוב ביותר שהיו אליו הכוחות הרוסיים מאז הפלישה השיב כי "אף אחד לא באמת יודע אבל נעצר כמה אנשים באיזור הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר