ירושלים תחת טרור

"לתקוף מתפללים בבית כנסת זה נורא"; גינויים בעולם לפיגוע

ברחבי העולם מגנים את הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים; בין המדינות המגנות: איחוד האמירויות, ארה"ב, גרמניה ובריטניה (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: דוברות המשטרה)

ברחבי העולם כולו מגנים את הפיגוע הרצחני בליל שבת האחרונה בו נרצחו שבעה בני אדם. רבים מהמנהיגים בעולם הדגישו את העובדה שהפיגוע נערך בסיום יום השואה הבין לאומי, דבר שהופך את הפיגוע לאכזרי הרבה יותר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי כתב: "אנו שותפים לכאב הישראלי לאחר פיגועי הטרור בירושלים. בין הקורבנות גם אישה אוקראינית".

עוד הוסיף: "תנחומיי הכנים למשפחות הקורבנות. הפשעים בוצעו בציניות ביום השואה הבינלאומי. אסור לתת מקום לטרור בעולם של היום. לש בישראל ולא באוקראינה".

קנצלר גרמניה אולף שולץ צייץ: "החדשות על המתקפה הנוראית על ירושלים זעזעו אותי עמוקות. היו הרוגים ופצועים בלב ישראל. לבי עם הקורבנות ובני משפחותיהם. גרמניה עומדת לצדה של ישראל."

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי כתב: "דיווחים מחרידים על פיגוע הערב בשכונת נווה יעקוב. לתקוף מתפללים בבית כנסת ביום השואה ובמהלך השבת זה נורא".

עוד כתב בציוץ ברשת החברתית 'טוויטר' כי "אנחנו עומדים לצדם של חברינו הישראלים".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן גינה גם הוא את הפיגוע וכתב כי הוא "מגנה באופן החריף ביותר את מתקפת הטרור הנוראית, שהתרחשה היום מחוץ לבית כנסת בירושלים.

אנחנו נמצאים בקשר הדוק עם שותפינו הישראלים, ומאשרים מחדש את מחויבתנו הבלתי מעורערת לביטחון ישראל. תזמון הפיגוע הוא טרגי במיוחד, כשהמתקפה הזו התרחשה ביום השואה הבינלאומי".

בבית הלבן גינו גם כן וכתבו: "אנו מגנים בחריפות את פיגוע הטרור הנתעב בבית הכנסת בירושלים, והמומים וכואבים מאובדן החיים. הפיגוע התרחש באופן טרגי ביום השואה הבינלאומי, שבו זכר קורבנות השואה מונצח ברחבי העולם.

ארה"ב תעניק תמיכה מלאה לממשלה ולעם ישראל. הנשיא ג'ו ביידן הנחה את צוות הביטחון הלאומי ליצור קשר עם העמיתים הישראלים, כדי להציע את תמיכה בסיוע לפצועים ובהבאת מבצעי הפשע הנורא לדין".

באיחוד האמירויות גינו גם כן וכתבו: "מתנגדים לכל צורות האלימות והטרור שמטרתן לערער את הביטחון והיציבות ולסתור ערכים ועקרונות אנושיים. משרד החוץ האמירותי הביע את תנחומיו הכנים לממשלת ישראל ואנשיה הידידותיים, ואת אהדתו למשפחות הקורבנות כתוצאה מהפשע המתועב הזה. איחולי החלמה מהירה לכל הפצועים".

מזכ"ל האו"ם גוטרש גינה את הפיגוע שבוצע "על ידי פלסטינים מחוץ לבית כנסת בירושלים. מביע את תנחומיי". בהמשך ציין כי הוא "מודאג מההתדרדרות בין ישראלים לפלסטינים".

שגרירות צרפת בישראל כתבה: "אנו נחרדים מפיגוע הטרור הערב, שהיה הקטלני ביותר זה שנים. מדובר במעשה נתעב פי כמה מכיוון שנעשה ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה. מחשבותינו עם הקורבנות ויקיריהם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר