האיום האיראני

מתקפת הרחפנים על מפעל הנשק באיראן; "ישראל יודעת שתהיה תגובה חריפה"

מפעל הטילים המתקדם בעיר אספהאן פוצץ על ידי רחפנים, על פי הפרסום בניו יורק טיימס, 'המוסד' עומד מאחורי התקיפה החריגה | באיראן משגרים היום איום לעבר ישראל: "הם יודעים שאנחנו נגיב למתקפה שלהם בצורה חריפה", אמר בכיר איראני בבוקר שאחרי המתקפה | כל הפרטים (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
איזור הפיצוץ (צילום: סעיף 27א')

ב'ניו יורק טיימס' דווח הלילה (שני) כי המוסד הישראלי הוא שעומד מאחורי מתקפת המל"טים על מחסן הנשק והמתקן הביטחוני בעיר אספהאן שבאיראן. בעוד איראן איימה בתגובה, בערכת הביטחון הישראלית נערכים לאפשרות של נקמה מצד האיראנים.

בתגובה, אמר היום בכיר איראני לכלי התקשורת העוין את ישראל 'אל ג'זירה' בנוגע לתקיפה החריגה כי "בישראל יודעים היטב, שזה לא יעבור בשתיקה והם יקבלו תגובה הולמת, בדיוק כפי שקרה בעבר".

"המתקפה", טען אותו בכיר, "לא הצליחה למרות הכלים המשוכללים של הצבא הישראלי, כל מה שפורסם, זה רק תעמולה שאמורה לכסות את הכישלון הישראלי".

על פי הידוע פיצוץ הרעיד איזור באיספהאן, בו נמצא מתקן צבאי, כשעל פי הדיווחים עולה כי הפיצוץ התרחש במחסן נשק. מדובר במטרה מדויקת של נשק איראני מתקדם, שחלק מהם אמור להגיע גם לרוסיה.

עוד עולה מהדיווחים האיראניים, כי איש לא נפגע, אך מידת הנזק עדיין לא ברורה וכן לא ברור אם הפיצוץ התרחש בכוונת מכוון או תאונה.

מקורות המעורים בפרטי האירוע אמרו ל'וואלה' כי התקיפה באיראן הייתה "מוצלחת והשיגה את מטרתה". עוד דווח כי התקיפה בוצעה על ידי כמה רחפנים, שפגעו מהאוויר.

הפעילות החריגה (סעיף 27א')

כזכור, ה'ניו יורק טיימס' דיווח הלילה כי המוסד הוא זה שביצע את תקיפת הרחפנים בעיר איספהאן שבאיראן. זאת בהמשך לדיווח בו'ול סטריט ג׳ורנל', לפיו ישראל היא זו שעומדת מאחורי הפעולה, וכי ארה"ב לא נטלה חלק כלל בפעולה המורכבת בשום צורה.

בדיווח הובאו גם ציטוטים של ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט שהסביר, כי בתקופת כהונתו כראש ממשלה הוא החליט על שינוי מדיניות בנוגע לאיראן, במסגרתה ישראל תגבה מחיר על כל פגיעה באזרחים ישראלים או יהודים ברחבי העולם, באמצעות תקיפה ישראלית על אדמת איראן.

גם בדיווח של הני"ט לא עולה תמונה ברורה מה יש במתקן שהופצץ ועד כמה הוא ניזוק באמת - וכן מה תהיינה ההשלכות של הפעולה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר