"יש לי הוכחות"

תעלומה: הילדה שהסעירה את בריטניה, נמצאת כיום בפולין?

צעירה גרמניה בת 19, כיום מתגוררת בפולין, טוענת בסדרת 'פוסטים' אותם העלתה ברשתות החברתיות כי היא מדלן מקאן - הילדה הבריטית המפורסמת שעקבותיה נעלמו בכפר נופש בפורטוגל בשנת 2007. "תעזרו לי להגיע להוריי" (בעולם, חדשות)

איצלה כץ | כיכר השבת |
אנדרטה לזכרה של מדלן מקאן בעיירה רותלי - אנגליה (צילום: ויקיפדיה)

האם נפתרה התעלומה? צעירה בת 19.5 תושבת פולין העונה לשם ג'וליה ונדל, בעלת אזרחות גרמנית טוענת כי היא עשויה להיות מדלן מקאן - הילדה הבריטית שהיעלמותה הסעירה את בריטניה בשנת 2007.

מדלן מקאן, ילדה בריטית קלאסית, אז - בת 3.5 בלבד, יצאה עם משפחתה לנופש משפחתי בפורטוגל. הם שהו באתר הנופש טאפאס ב"פראיה דה לוז", עיירת נופש באזור אלגרבה שבפורטוגל.

באחד מימי הנופש, יצאו הוריה של מדלן, קייט וג'רי מקאן לסיור תוך שהם משאירים בחדר האירוח בו שהו את מדלן ואחיה הגדול. משחזרו לחדרם כעבור שעה לא ארוכה, גילו לחרדתם כי מדלן נעלמה.

במשך שנים ארוכות, משטרת פורטוגל ובהמשך גם משטרת בריטניה, חקרו את היעלמותה של מדלן אולם עקבותיה שנעלמו לא אותרו מעולם.

במהלך החקירה שהסעירה את אנגליה באמצע שנות ה-2000, עלה חשד כי מדלן עברה התעללות קשה על ידי חשוד ממוצא גרמני שתקף ילדות נוספות בכפר הנופש הפורטוגלי. אולם גם מעצרו של החשוד לא הביא לשוטרים ולו קצה חוט באשר למיקומה האפשרי של מדלן.

במשך השנים, סיפור היעלמותה גרם לפיטורי מפקדי משטרה רבים ואף לתביעות דיבה רבות מאזרח פורטוגלי ששמו נקשר בטעות לפרשייה. הוא תבע את העיתונאים שקשרו את שמו לתקיפתה והיעלמותה של מדלן וזכה בסכומים כוללים של 600,000 אירו.

בתקופה האחרונה החלה הפרשייה הכאובה לצוף, זאת בעקבות סדרת סרטונים שהפכו מהר מאוד לוויראליים, בהם טוענת גרמנייה תושבת פולין בת 19.5 כי היא עשויה להיות מדלן מקאן.

לטענתה של ג'וליה ונדל, שדמיונה הרב למקאן מסעיר את הרשתות החברתיות ואף את כלי התקשורת באירופה, קיים אצלה פגם מתחת לאחת מעיניה במיקום זהה לפגם הקיים בתחת לעינה של מדלן מקאן. ונדל טענה כי היא מוכנה לעבור אף בדיקה גנטית שעשויה לאשר את רצף ה-די אן איי של משפחת מקאן.

לטענתה, חשדה התעורר בעקבות סתירות בין סיפורי ילדותה - מהם אין לה כלל זיכרונות, בין מה ששמעה מהמורות בבית הספר בו למדה לבין מה שסיפרו לה הוריה.

גורמים המקורבים לקייט וג'רי מקאן - הוריה של מדלן מספרים כי משפחת מקאן "לוקחת בזהירות את הדיווחים" וכי הם "לא לוקחים סיכונים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר