"בוחרים בדרך הקלה"

אחרי שעשרות אלפים נהרגו: ארדואן בורח מאחריות ומטיל אותה על הקבלנים

שבועיים וחצי אחרי רעידת האדמה הקטלנית בטורקיה, השלטון במדינה מנסה להמלט מאחריות לאי אכיפה במשך שנים וממהר להטיל את מלוא האחריות על קבלנים במדינה • גורמים באופוזיציה זועמים וטוענים: ארודאן אחראי לא פחות (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הזירה הקשה בטורקיה (צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

קצת יותר משבועיים עבור מאז רעידת האדמה הטראגית בטורקיה ובסוריה בה נגבו יותר מ-45 אלף קורבנות, השלטון הטורקי וארדואן בראשו מנסים לברוח מהאחריות ומהאצבע המאשימה המופנית על ידי חלק ממשחות הקורבנות ואנשי האופוזיציה.

מאז הרעידה נעצרו קבלנים כשעל פי החשד הפרו את הנחיות הבנייה - אלא שבאופוזיציה טוענים כי לרוב ארדואן כלל לא דאג לאכוף את התקן שהציב.

שלושה מהקבלנים נעצרו בשדה התעופה עם מזומנים רבים - ובמשטרת טורקיה דאגו להפיץ את תמונותיהם עם המזומנים, מה שהגביר את הזעם הציבורי נגד הקבלנים שלכאורה גרפו לכיסם רווחים גדולים בלי לשמור על הנחיות החוק מה שהגביר את האסון ולא מנע אסון גם בבניינים חדשים.

"מדובר ברשלנות שלא נמצאת רק אצל הקבלנים אלא ריקבון בכל המערכת" סיפרו מומחים בענף הבנייה לעיתון הנחשב 'ניו יורק טיימס'.

עוד אמרו הגורמים כי "בעשור האחרון, קבלנים יכלו לבחור בחופשיות אילו חברות פרטיות לשכור כדי לבדוק את הבניינים שלהם, מה שבסופו של דבר הוביל לקשרים מסחריים בלתי חוקיים."

החוקר והתובע אוזגונדוז שחקר בין היתר את רעידת האדמה שהתרחשה לפני 23 שנים אמר לעיתון: "הטלת האשמה על הקבלנים בלבד היא דרך קלה לברוח מאחריות".

על פי הרשויות בטורקיה, עד כה זומנו לחקירה מאות קבלנים ובכירים אחרים בענף הבנייה הטורקי, רובם בנו בניינים בשנים האחרונות שלא החזיקו מעמד ברעידה העוצמתית.

האופוזיציה הטורקית זועמת על ארדואן וטוענת כי אפשר לפקחים להעלים עין מהפרות של תקנים וכן מתן אישור גורף בשנת 2018 לפטור מהתקן בדיעבד.

ערן קאן, עורך דין טורקי שאיבד את הוריו ברעידת האדמה אמר: "אנחנו נוודא שלא רק הקבלנים נותנים דין וחשבון, אלא גם העיריות, המשרד, מפלגת השלטון וכל שאר הרשויות אחראים לכל כך הרבה חיים אבודים".

עוד אמר: ""אני מבטיח לאמי ולאבי שלעולם לא ניתן להם להתחמק מזה".

בכל תקשורת מערביים רבים דווח בשבועיים האחרונים על קבלנים שהעדיפו לקחת פקחי בנייה זולים שגם לא הטרידו אותם עם תיקונים יקרים למבנים - שבסוף קרסו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר