"הכל מיסטי"

התגובה המטורללת של הנשיא המקסיקני לביקורת נגדו - "מצאתי שד"

בשבועות האחרונים מקסיקו בוערת. רבים מוחים נגד הניסיון של הנשיא 'אלמו', להוביל שינוי במערכת הבחירות | ואיך הוא מתמודד עם הביקורת החריפה? עם סיפור על שדים ביער (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק, לשכת נשיא מקסיקו)

את חג הפורים יחד עם כל בית ישראל נחגוג בימים הקרובים, אבל אני מבטיח שהכתבה הזו לא נכתבה לקראת פורים והיא קרתה בשבוע האחרון ולחלוטין אמיתית.

>> למגזין המלא - כנסו <<

בשבועות האחרונים מקסיקו בוערת. רבים מוחים נגד הניסיון של נשיא מקסיקו אנדרס מנואל לופס אוברדור, או אם תרצו 'אלמו', להוביל שינוי במערכת הבחירות מה שהלכה למעשה יחליש את מערכת הבחירות במדינה שידעה ימים גרועים.

אגב, זו לא הביקורת היחידה נגד הנשיא אלמו. בכיר במערכת הביטחון המקסיקנית לשעבר הורשע בבית משפט בארצות הברית בלקיחת שוחד - דבר שמקשר בעקיפין את הנשיא המכהן.

הפשע שזור היטב בתוך הפוליטיקה המקסיקנית. בכדי להבין את הפרופורציות, בבחירות 2018-תשע"ח, נרצחו כמעט 50 מועמדים לקונגרס ו-86 בעלי תפקידים במערכת הפוליטית.

יצירת סקנדל בכדי לברוח מסקנדל - הנשיא אלמו (צילום: לשכת הנשיא)

"תראו! חתול!" הפך לפתגם ישן בהתייחס לאנשים שמנסים לחמוק מתשובה אמיתית וכנה בנושא מסוים. הנשיא אלמו לקח את זה כמה צעדים קדימה והוא אולי אחד מהמנהיגים המתוחכמים ביותר בנושא, כשהשבוע הוא שבר שיא חסר תקדים גם בהתייחס אליו בעצמו.

כאמור, בצל ביקורת קשה, הנשיא אלמו נאלץ למצוא את עצמו מתמודד עם הביקורת. נכון בימין בישראל מתלוננים שאין מספיק הסברה לרפורמה? במקסיקו הנשיא לא מרגיש צורך בהסברה. אשף.

במהלך השבוע צייץ הנשיא ידיעה מרעישה: מצאתי שדון והוא כנראה סוג של מכשפה. כן. נכון לרגע זה הציוץ עוד באוויר ובמקסיקו מנסים לפצח עד כמה רציני הנשיא אלמו בטענתו.

בציוץ כתב: "אני משתף שתי תמונות של הפיקוח שלנו על עבודות רכבת המאיה: האחת, שצולמה על ידי מהנדס לפני שלושה ימים, כנראה מאלוקס; אחרת צולמה על ידי דייגו פרייטו של פסל פרה-היספני מפואר באק בלם. הכל מיסטי".

הציוץ שעורר סערה

האם חזרנו לימי רבי שמעון בן שטח שתלה 80 מכשפות? ובכן... לא. אבל גורמים באופוזיציה במקסיקו מיהרו לטעון כי זו דרך להסיט את השיח מהנושא האמיתי.

בשורה התחתונה, אכן השיח כעת נסוב בין עד כמה נשיא מקסיקו לוקה בהזיות, צוחק או שהוא בכלל צודק ורציני לחלוטין. המשותף לכל האפשרויות: הקץ לדיבורים (לפחות בינתיים) על העיסוק שלו בהחלשת מערכת הבחירות במדינה.

אגב, התמונה של ה'שד' רצה ברשת כבר שנים רבות ולא הצלחנו למצוא את הראשון שפרסם אותה - אך בוודאות התמונה לא צולמה לפני שלושה ימים.

קלדרון מרטינז, פרשן פוליטי מקסיקני, אמר בריאיון ל'וושינגטון פוסט': "אם תזרוק חתול מת על השולחן, כולם ידברו על החתול המת על השולחן, נכון? אז זה בדיוק מה שהוא עושה. הוא מתחיל לדבר על השדון המיסטי ביער".

ה'מציאה', אגב, מבליטה גם את הצד החיובי בנשיאותו - ניסיון שאפתני לחבר את דרום מקסיקו לצפון מקסיקו ברכבת - כשהוא טוען שהשדון נמצא בזמן העבודות. מדהים. אולי השדון הזה הוא מה שהפריד בין "מקסיקו הראשונה" לבין "מקסיקו השנייה"... בנוסף, במקסיקו, התומכים של הנשיא טוענים כי השדון, המסמל דמות של שבט המאיה, מעיד על 'אישור' מהשדון לבניית הרכבת.

שד? (צילום: לפי סעיף 27א)

זהו לא המקרה הראשון של הנשיא המקסיקני כמו שאמרנו - למרות שמדובר בשיא. מקרה בולט נוסף היה בזמן מגיפת הקורונה.

במהלך מסיבת עיתונאים, אמר לכתבים כי הוא לא חש בטוב "כנראה זאת לא קורונה - בטח שפעת" אמר ולא עטה מסיכה. אך הפלא ופלא - בדיקה שביצע לאחר מכן יצאה חיובית.

בעקבות ההתנהלות, העיתונות המקסיקנית זעמה על חוסר האחריות והדוגמה האישית הלקויה בעקבותיה כתבים רבים הוכנסו לבידוד.

התשובה המפתיעה הייתה שקמעות יכולות לדחות את הנגיף ויהיה בסדר. טוב, לזכותו ייאמר שהכל בסדר - לפחות בינתיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר