תחפושת כל השנה

הפרשה שמסעירה את היהדות החרדית בארה"ב: כוכב הרשת הנכרי התחזה ליהודי חסידי

הוא היה כוכב רשת "חרדי", עם מאות אלפי עוקבים ומיליוני צפיות, שעקבו אחר תשעת ילדיו המאומצים שתועדו בסרטוני טיק טוק תחת הכותרת "משפחה ייחודית", אך מתברר כי מדובר במתחזה (בעולם)

(צילום: מתוך פייסבוק)

הוא היה כוכב רשת "חרדי", עם מאות אלפי עוקבים ומיליוני צפיות, שעקבו אחר תשעת ילדיו המאומצים שתועדו בסרטוני טיק טוק וביוטיוב תחת הכותרת "משפחה ייחודית", כשהם רוקדים לצלילי מוזיקה חסידית, מדברים על יהדות ואנטישמיות, אבל כעת מתבררת האמת.

חיים נסים כהן, בן ה-38, נכלא בשבוע שעבר ביוסטון, טקסס, לאחר שאחד מבניו המאומצים חשף כי הוא מתעלל בהם באופן קבוע ואף מאחוריו שורת הרשעות של תקיפה חמורה נגד ילדים.

לאחר המעצר התברר, שכהן בדה את הרקע היהודי שלו ושל ילדיו המאומצים. הוא טען בראיונות שגדל כדובר יידיש חסידי בניו יורק, אך מסמכים משפטיים מראים שכהן נולד בכלל בשם ג'פרי לוג'אן וגיל באודסה, טקסס, בשנת 1984. הוא שינה את שמו מספר פעמים עד שלבסוף בחר ב"חיים נסים כהן".

הוא הציג את עצמו כ"רב" והורה יחידני, ואף התראיין פעמים רבות לכלי התקשורת בארה"ב כשהוא מציג את משפחתו ואת החינוך הביתי שהוא מעניק להם. על פי הדיווחים בארה"ב, הוא הכריח את הילדים, הלא יהודים על פי הרישומים של הרשויות, לאמץ זהות יהודית חרדית, לגדל פאות וללבוש בגדים חסידיים.

דף הטיקטוק של "כהן"

על פי הדיווחים, עוד לפני המעצר, הקהילה האורתודוקסית ביוסטון הבינה שכהן מתחזה, לאחר שטען שהוא דובר יידיש – אך לא הצליח לשוחח עם דוברי יידיש או עברית בקהילה, מה שהעלה את חשדם כי מדובר במתחזה. חברי הקהילה סיפרו שכהן טען שהוא גר בעברו בשכונת בורו פארק בברוקלין ובמאה שערים בירושלים, ושהוא "אחד מהחבר'ה האלה שזורקים אבנים בשבת". בשלב מסוים הוא אף טען כי הוא יהודי תימני שסאטמר העלו מתימן.

כהן גם זייף בעיות בריאותיות והסתובב עם כיסא גלגלים כדי לעורר רחמים כשהוא אוסף תרומות לצורך הטיפול הרפואי שהוא לכאורה זקוק לו.

לאחר המעצר, שאר הבנים המאומצים הסכימו גם הם לדווח על ההתעללות והמשטרה פתחה בחקירה. בתלונות הפליליות נכתב גם שכהן היכה את הילדים בחגורה, ריסס אותם בגז פלפל ואיים להרוג אותם אם יספרו את האמת על התנהגותו. עם המעצר, הילדים נלקחו למשפחות אומנות חדשות.

כמו כן, נחשף כי יש לו עבר של פגיעות חמורות בילדים והוא אף ישב על כך במעצר בשנת 2019.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר