צלפים יוצבו בגגות

"אתגר לקנצלר"; כך בגרמניה מסקרים את ביקור נתניהו

כלי תקשורת שונים בגרמניה מסקרים בהרחבה את ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בצל העננה הכבדה בנושא הרפורמה במערכת המשפט אליה ייאלץ נתניהו להתייחס בפגישה עם הקנצלר שולץ (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
הסיקור בגרמניה לביקורו של ראש הממשלה נתניהו (צילום מסך, שאטרסטוק)

בעוד נתניהו עושה את דרכו לביקור בן יום אחד (קוצר ברגע האחרון. צ"ב) בברלין, בכלי התקשורת בגרמניה מדווחים על הביקור הצפוי והפיל שבחדר -השינויים במערכת המשפט בישראל והכוונה של הקנצלר שולץ לשוחח עם נתניהו גם על הנושא הזה.

באתר העיתון Der Tagesspiegel דווח על הביקור ופורסם טור בו נכתב: "הגיע הזמן לדברים כנים של הקנצלר. ראשית, מה שמכונה "הרפורמה השיפוטית", המסתכמת בהתפוררות בית המשפט העליון ותהפוך את ישראל לדמוקרטיה אי-ליברלית. זה לא יטיל עוד הגבלות על רוב פרלמנטרי, זה יכול אפילו להיות במפורש מעמד של זכויות יסוד.

שנית, ממשלת נתניהו מקדמת מדיניות של מקסימום עימות עם הפלסטינים ומתרחקת באופן נחרץ מפתרון שתי המדינות: המשפט הראשון בהסכם הקואליציוני כבר מדגיש שלישראל יש זכות בלעדית על הגדה המערבית.

שתי מפלגות בממשלה אף דוגלות ב"טרנספר אוכלוסין", כלומר פחות או יותר בגירוש הפלסטינים מהמרחב שבין הירדן לים - ביקור זה הוא אתגר עבור הקנצלר שולץ" נכתב בטור.

ברדיו הציבורי של בוואריה, Bayerischer Rundfunk, הובא ריאיון עם פרופ' בשם מירון מנדל שאומר כי "היה צריך לומר ללשכת נתניהו בבירור מראש שקבלת פנים ממלכתית אינה אפשרית".

מנדל, המשמש כמנהל של המכון החינוכי על שם אנה פרנק הוסיף וכינה את הממשלה "ימנית קיצונית".

בעיתון הפופולארי זידדויטשה צייטונג פורסמה כתבה נרחבת אודות הרפרומה המשפטית ועל הניסיונות של הנשיא הרצוג להוביל לפשרה.

בסיום הכתבה צויין: "מבקרים רואים ברפורמות המשפטיות המתוכננות סכנה להפרדת הרשויות. חשש משותף לארה"ב ולנשיא הפדרלי פרנק-וולטר שטיינמאייר, שכבר הביעו דאגה מהפרויקט השנוי במחלוקת."

"השאלה אם הקנצלר אולף שולץ יגיב על כך לאחר פגישתו עם נתניהו ביום חמישי בברלין עדיין פתוחה. דובר הממשלה, סטפן הבסטרייט, אמר כי הקנצלר מצפה לביקורו של ראש ממשלת ישראל, למרות הביקורת האחרונה. כאלף אמנים קראו לבטל את הביקור בברלין בטענה שישראל במשבר. גם בברלין הוכרזו כמה הפגנות מחאה."

באתר העיתון 'BILD' פורסמו הסדרי התנועה ונכתב: "בשל ביקורו הממלכתי של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו (73), תחול ביום רביעי רמת ביטחון 1."

"הרמה תקפה בראש ובראשונה במערב העיר לאזור סביב הארדנברגשטראסה במלון וולדורף אסטוריה, שם נתניהו ישהה יומיים. עד יום שישי הוא יהיה בברלין לביקור עבודה בהזמנת הקנצלר הפדרלי אולף שולץ."

בהמשך דווח כי בין 3,000 ל-4,000 שוטרים יאבטחו את האירוע, זאת לצד צלפים שיוצבו על הגגות בכדי לאבטח את הביקור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר