השקר יעלה בכסא?

בוריס ג'ונסון יעיד בוועדה שעתידה לגזור את עתידו הפוליטי

חודשים אחרי שהתפטר מראשות הממשלה ועבר לספסלים האחוריים בפרלמנט, בהמשך השבוע ג'ונסון יעיד בפני וועדת חקירה שעתידה לגזור את עתידו הפוליטי ואת הסיכוי שלו לחזור לתפקיד ראש הממשלה (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
(צילום: עמוד הטוויטר של ג'ונסון)

השבוע הקרוב יהיה דרמטי עבור מי שהיה עד לא מזמן ראש ממשלת בריטניה - בוריס ג'ונסון. ג'ונסון עצמו היה אחד מראשי הממשלה המוכרים של הממלכה בשנים האחרונות, בין היתר אחרי שהצליח להביא את מפלגתו, המפלגה השמרנית בבחירות האחרונות להישג שלא היה כמותו מאז ימיה של מרגרט תאצ'ר.

אך דבר הוביל לדבר, ובין היתר אחרי שפורסמו תיעודים שלו מפר את כללי הקורונה - אך קודם לכן טען בפני הפרלמנט כי לא הפר את הכללים.

הטענה הזו נתפסת בעיני מתנגדיו של ג'ונסון כשקר, ובשל כך הוקמה ועדת חקירה פרלמנטרית מיוחדת לבחינה האם ג'ונסון שיקר ואם שיקר בכוונה.

הוועדה יכולה לגזור על ג'ונסון עונשים מגוונים, כולל אפשרות להרחיק אותו מהפרלמנט לכמה חודשים - דבר שעשוי להביא לקץ הקריירה הפוליטית של מי שהיה נראה כי ישאר בנוף הפוליטי הבריטי בשנים הבאות.

ג'ונסון עצמו בימים אלה משמש כחבר פרלמנט מן השורה - אך מעמדו בתוך המפלגה השמרנית חזק מאוד, למרות הסקרים שהביאו להתפטרותו מהנהגת המפלגה השלטת.

אם הוועדה תפסוק לטובת ג'ונסון או למעשה תשאיר אותו כחבר פרלמנט מהשורה, המשמעות תהיה כי קבוצת חברי הפרלמנט שמאחוריו תוכל לעשות כאב ראש לא קטן למי שמנהיג היום את המפלגה - ראש הממשלה רישי סונאק, מי שהיה שר האוצר בממשלת ג'ונסון ומקורב מאוד אליו - עד שהפנה לו גב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר