המתיחות מתגברת

נשיא ארה"ב דורש פרטים על מקור הקורונה בסין

הנשיא ג'ו ביידן חתם על חוק הדורש מהמודיעין האמריקני לפרסם חומרים מסווגים על הקשה בין התפרצות הקורונה למעבדת הנגיפים בעיר וואהן שבסין, שם פרצה המגיפה. הסינים זועמים (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב והנשיא הסיני (צילום: שאטרסטוק)

הנשיא האמריקני, ג'ו ביידן חתם על חוק הדורש מהמודיעין האמריקני לפרסם חומרים מסווגים על הקשה בין התפרצות הקורונה למעבדת הנגיפים בעיר וואהן שבסין, שם פרצה המגיפה בתחילה.

ביידן אמר כי ארה"ב צריכה לחקור לעומק את מקור הנגיף ואת הקשר למכון המחקר הסיני ולכן יש לפרסם את הפרטים הידועים עד כה בנושא. ביידן הצהיר כי החקירה נמשכת וכי החומרים יתפרסמו לציבור מבלי לגרום לנזק בביטחון הלאומי.

ההצהרות האמריקאיות מרגיזות מאד את הסינים ומעלים את רמת המתיחות שגבוהה גם כך בין שתי המעצמות. משרד החוץ הסיני מחה על הדברים של ביידן ודובר המשרד מסר כי "סין קוראת לארה"ב להפסיק מיד במניפולציה הפוליטית".

המעבדה בוואהן (צילום: CC BY-SA 4.0 Ureem2805, ויקיפדיה)

על פי הדיווחים, בקהילת המודיעין יש מחלוקת על הסיבה להתפרצות הנגיף, האם היא קשורה לשוק בעלי החיים בוואהן או מהמעבדת נגיפים בעיר, הערכה שבזמנו העלתה את חמתם של הסינים, כאשר הנשיא הקודם דונלד טראמפ העלה אותה.

ראש ה-FBI כריסטופר ריי אמר החודש כי להערכת הבולשת הפדרלית, מגפת הקורונה נגרמה "ככל הנראה" מדליפה במעבדה בווהאן. הוא האשים את הסינים בניסיון להערים קשיים על חקירת הסיבות למגיפה העולמית.

הסינים טוענים כי מדובר בשקר שנועד להכפיש את הסינים והם מצביעים על דו"ח ארגון הבריאות העולמי שם נטען כי התיאוריה על דליפת הנגיף מהמעבדה אינה סבירה באופן קיצוני.

לא מדובר בסתם מחלוקת פוליטית, ישנה חשיבות מדעית רבה להבנת מקור הנגיף, בניסיון למנוע מגיפות נוספות ולהתמודד איתן בצורה טובה יותר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר