פגישת הנשיאים: פרס העניק חנוכייה, אובמה העניק צלחת

נשיא המדינה, שמעון פרס קיים פגישת עבודה מדינית עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה בבית הלבן. יצויין כי השניים קיימו פגישת עבודה בארבע עניים במשך 45 דקות ולאחריה אירח הנשיא אובמה את עמיתו לארוחת צהריים * במהלך פגישת הנשיאים הדגיש אובמה כי לארה"ב מחוייבות בלתי מעורערת לבטחונה של מדינת ישראל וכי ארה"ב תתנגד לכל מהלך של דה לגיטימציה נגד ישראל בפורומים בנלאומיים (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: מארק ניימן, לע"מ)

נשיא המדינה, שמעון פרס קיים פגישת עבודה מדינית עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה בבית הלבן. יצויין כי השניים קיימו פגישת עבודה בארבע עניים במשך 45 דקות ולאחריה אירח הנשיא אובמה את עמיתו לארוחת צהריים בהשתתפותה של מזכירת המדינה, קלינטון, הסנטור מיטשל ובכירי צוותו של אובמה - היועץ לבטחון הלאומי של הבית הלבן תום דונילון, היועץ המיוחד של הנשיא דניס רוס, מנהל המחלקה למזרח התיכון במועצה לבטחון הלאומי דן שפירו, ג´ורג´ מיטשל, השליח המיוחד למזרח התיכון ויועצים נוספים.השניים דנו בדרכים לקדם מו"מ מדיני בין ישראל לפלשתינאים בנעשה במזרח התיכון ובסוגיות נוספות הקשור לשת"פ האסטרטגי בין המדינות.

במהלך פגישת הנשיאים הדגיש אובמה כי לארה"ב מחוייבות בלתי מעורערת לבטחונה של מדינת ישראל וכי ארה"ב תתנגד לכל מהלך של דה לגיטימציה נגד ישראל בפורומים בנלאומיים.

הנשיא פרס שיבח את עמידתו האיתנה של הנשיא אובמה לצדה של ישראל ואמר "אני רוצה להודות לך ולאמריקה על ידידות ארוכת שנים עם ישראל גם בתקופות קשות וסוערות. על ישראל ועל הפלשתינאים לשים קץ לסכסוך ולשוב כמה שיותר מהר לשולחן המו"מ, ישראל תומכת בקולם של צעירי המזרח התיכון המבקשים שינוי אל עבר דמוקרטיזציה ושיוויון וכעת נוצרה הזדמנות הסטורית חד פעמית לסיים את הסכסוך באזורנו".

בהקשר זה אמר הנשיא אובמה דברים דומים והדגיש כי דווקא כעת, נוכח השינויים במזרח התיכון, ישנה חשיבות לישראל ולפלשתינאים לשוב לשולחן המו"מ המדיני. השניים דנו בדרכים לקדם מו"מ מדיני בין ישראל לפלשתינאים ולמציאת נקודות לפריצת דרך שתוריד את מפלס החשדנות בין הצדדים.

בהקשר זה אמר פרס כי ישראל תומכת בקידום השלום אך במקביל לכך אנו מחוייבים בשמירה על בטחון ישראל בעקר נוכח נסיונותיה של איראן להשיג פצצה גרעינית. "איראן גרעינית היא אסון לעולם ויש לפעול כדי למנוע זאת ולהניח תשתית יציבה של מערכות הגנה נגד טילים באזורנו.

הנשיא פרס שוחח גם על נסיונות בלתי פוסקים של מכירת נשק והברחות אמצעי לחימה במטרה להפר את העליונות הבטחונית של ישראל באזור והדגיש כי נשק רב זורם לארגוני הטרור במימונה המלא של איראן.

יצויין כי פגישת הנשיאים התרחשה באווירה חיובית וחמה, אובמה חיבק את הנשיא הישראלי וביקש לדעת מה סוד קסם הנעורים שלו - בכל פעם שאני רואה אותך, אתה נעשה צעיר יותר ויותר אמר אובמה וביקש מיועציו של פרס לגלות מה הם נותנים לו לשתות.

הנשיא פרס הזמין את עמיתו להגיע לביקור רשמי בישראל וציין כי העם בישראל ישמח מאוד לארח אותך ולהראות לך את ישראל מקרוב.

לקראת סיום הפגישה, ביקש פרס מאובמה שיחון את פולארד. "לא ציפיתי לתשובה מהירה", סיפר פרס.

יצויין כי שני הנשיאים החליפו גם מתנות משותפות - הנשיא האמריקאי העניק לקראת חג הפסח צלחת חג מסורתית לנשיא פרס וקיבל ממנו חנוכייה מעוטרת בציפורי שלום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר