באבוד רשעים רינה

אחרי החיסול התברר: בן לאדן תכנן פיגוע ענק, כמו בתאומים

מחריד: רק אחרי שחוסל, מתברר כי מנהיג "אל קעידה", אוסמה בן לאדן תכנן להוציא פיגוע ענק אל הפועל - בדיוק עשור לאחר שמוטט את בנייני התאומים וקבר תחתם אלפים ● הפיגוע תוכנן להיות ב-11 בספטמבר 2011, והיה צפוי לחבל קשות במערכת הרכבות של ארה"ב (חדשות, בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |

ימים ספורים לאחר שחוסל בידי הכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, גורמים בכירים מספרים כי נמצאו ראיות לכך שאוסמה בן לאדן תכנן להוציא לפועל פיגוע נוסף, באדמת ארה"ב, עשור בדיוק אחרי הפיגוע במרכז הסחר העולמי.

לפי הדיווחים, הפיגוע תוכנן להיות ב-11 בספטמבר 2011, והיה צפוי לחבל קשות במערכת הרכבות של ארה"ב.

מת´יו צ´נדלר, דובר המשרד לביטחון פנים בארצות הברית, סיפר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "נכון לעכשיו, לא קיים מידע לסכנה ממשית בארה"ב".

הראיות התגלו לאחר חיסולו של מנהיג "אל קעידה" השבוע, במבצר שבו הסתתר בשנים האחרונות. המידע שהגיע לידי ארה"ב לאחר הפשיטה על המקום מוגדר כ"אוצר של ממש". כעת, הם בוחנים את הנתונים ולומדים מהם הרבה על הטרור העולמי ועל כוונותיו של בן לאדן.

עיתון ה"ניו יורק טיימס" דיווח כי בניגוד לארגוני טרור אחרים, בן לאדן לא היה רק כמנהיג הרוחני של אל קאעידה, אלא לקח חלק פעיל בתכנון פיגועים ברחבי העולם מביתו בפקיסטן.

מה תכנן בן-לאדן במלאות עשור לפיגוע בבנייני התאומים? בארה"ב לא מסרו פרטים מפורטים, אולם ההערכה היא כי אנשי "אל קעידה" ביקשו להוריד רכבות ממסלולם ולגרום להרג המוני.

לדברי צ´נדלר, "המידע מבוסס על הערכות ראשוניות מתוך החומר שנאסף".

יצויין כי מאז חיסולו של בן לאדן, בעקבות החשש מפני פעולות נקמה נגד ארה"ב, הוגברה האבטחה סביב בנייני ממשל מסביב לעולם, כמו גם בנמלי תעופה ובמקומות המוניים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר