סופו של עריץ

חגיגה משודרת; המורדים בלוב השתלטו על בניין הטלוויזיה

העולם כולו עוקב אחר הנעשה בלוב, לאחר שאמש נכנסו כוחות המורדים לבירה טריפולי. המורדים צרים על מעוזו של מועמר קאדפי, שככל הנראה נצור בפנים. בתווך, נפלה הטלוויזיה הממלכתית של לוב - אחד מסמלי השלטון - לידי המורדים, ובבית הדין הבינלאומי מבקשים את הסגרת בנו של קאדפי לידיהם (בעולם)

יוסי וייס | כיכר השבת |
סופו של עריץ. קאדפי באחד מנאומיו האחרונים (פלאש 90)

דרמה עולמית: העולם כולו עוקב אחר התקדמות המורדים הלובים, ההולכים אט אט וסוגרים על מעונו של הנשיא מועמד קאדפי.

המורדים, השלימו היום (ב') את כיבושה של הבירה טריפולי, אולם למרות זאת, עדיין לא הצליחו להניח את ידיהם על השליט קדאפי, שכל זמן שלא נכנע ונתפס, מהווה עדיין את מקור כוחם של נאמני השלטון הקודם המסרבים להיכנע.

בתווך, השתלטו היום המורדים על אחד מסממני השלטון המרכזיים: בניין הטלוויזיה הממלכתית של לוב. זו, חדלה לשדר לאחר שדובר כוחות המורדים בישר, כי בניין הטלויזיה נפל לידיהם.

אלא שההפכיה טרם השולמה, ובבירה טריפולי נמשכים כל העת קרבות רחוב בין נאמניו של קאדפי, המתבצרים במטהו המבוצר - באב אל-עזיזייה, שם נמצא ככל הנראה, גם השליט מועמר קאדפי עצמו.

בשלב כלשהו היום, גם יצא מהמתחם המבוצר כוח בראשות בנו של קאדפי, חמיס, בניסיון להשיב לידיהם את השליטה בחלקים השונים העיר.

אלא שהקרבות לא מצליחות להעיב על חגיגות הניצחון, וב"כיכר הירוקה" שבמרכז העיר, שהלילה הכריזו המורדים על שינוי שמה ל"כיכר החללים", נאספים אלפי תושבים תומכי המורדים, כשהם חוגגים את הניצחון, יורים יריות שמחה באוויר וקורעים ומעלים באש את תמונותיו של השליט המודח קדאפי.

לדברי ראש "מועצת המערב הלאומית" של המורדים, מוסטפא עבד אל-ג'ליל, "עדיין אי אפשר לומר שהמורדים שולטים באופן מלא בטריפולי. באב אל-עזיזייה עדיין לא בשליטתנו. אין לנו מידע לגבי נוכחותו של קדאפי במקום. איננו יודעים האם הוא בכלל נמצא בלוב".

ומה יהיה אם קאדפי ייתפס בחיים? "נעמיד אותו לדין, וכל העולם יראה שהוא היה הדיקטטור הגדול בעולם. לא ברור לי איך קדאפי יוכל להגן על עצמו", אומר עבד אל-ג'ליל, שמבטיח בצד זאת, כי "קאדפי יזכה למשפט הוגן, למרות הפשעים שביצע נגד העם הלובי ונגד העולם".

במסגרת הקרבות היום, לכדו המורדים כזכור גם שני שני בניו של מועמר קאדפי - מוחמד וסייף אל-איסלם. דובר המורדים הבטיח כי הם מוחזקים "במקומות בטוחים". כזכור, בבית הדין הבינלאומי בהאג אישרו היום, כי כבר כעת מתנהלים מגעים על הסגרתו של סייף אל-איסלם.

אלא שלצד הניצחון, מגיע כעת החלק החלק של ברית נאט"ו לסופו. לדברי מחמוד נקוע, נציג לוב בבריטניה מטעם המורדים, "נאט"ו צריכה להפסיק את כל פעולותיה בלוב".

"נאט"ו עשתה עבודה טובה מאוד", אמר נקוע. "הם ניטרלו את מכונת המלחמה של קדאפי. אבל אני תפקידם בלוב הסתיים. העם הלובי יוכל כעת לבנות את מדינתו באופן עצמאי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר