1,000 ישראלים אוזהרו

ישראלי טוען: "ניסו לחטוף אותי בטורקיה"

לפחות 1,000 ישראלים השוהים בטורקיה קיבלו שיחות אזהרה בהם צויין כי הם על המוקד האיראני, אזרח ישראלי טען כי כמעט נחטף אך לבסוף נמלט לאחר עימות פיזי (חדשות עולם)

איציק אברהם | כיכר השבת |
(צילום: Moshe Shai/FLASH90)

החשש בטורקיה: לפחות 1,000 ישראלים השוהים בטורקיה קיבלו שיחות אזהרה בהם צויין כי הם על המוקד האיראני, כך על פי הדיווח הערב (שלישי) ב-N12.

על פי הדיווח, באחד המקרים שיחת האזהרה ניתנה רגע לפני ניסיון חטיפה, על פי דיווח נוסף שבבדיקה, אזרח ישראלי טוען כי ניסו לחטוף אותו והוא הצליח להימלט ברגע האחרון אחרי עימות פיזי, חלק מפרטי המקרה חסויים.

כזכור, אמש דווח ב'רויטרס' כי הטורקים עצרו חולייה טרור איראנית שהתכוונה לבצע פיגועים וניסיונות חטיפה באיסטנבול, לפי ההערכות המודיעיניות, ישנם חוליות נוספות שטרם נתפסו.

ישראל וטורקיה פועלות במשותף על מנת לאתר את האיראנים, משרד החוץ הטורקי אף פרסם הודעה רשמית בה הודיע על לחימה בלתי מתפשרת נגד הטרור, על פי הדיווח, שיתוף הפעולה בין גורמי הביטחון חסר תקדים והטורקים עושים כל שביכולתם על מנת לסייע לישראלים, כשהם רואים באיומים עליהם כאיומים על טורקיה עצמה.

במקביל, צוות משימה מיוחד של ארגון המוסד, השב"כ והמל"ל הוקם, הצוות עובד כל העת על מנת לנתח מודיעין ולסייע לגורמים השונים.

מוקדם יותר, השדרן החרדי עמי מיימון פרסם ב'טוויטר' על סיפור שאירע עם חבר שלו שנחת בטורקיה. "עם עלותו למונית חייגו אליו מהמוסד ואמרו לו שלא יזוז כי יש אחריו מחסלים שרוצים לחסל אותו ואת בת זוגו", כתב מימון.

לפי הדיווח, הישראלי נותר ללא סוללה במכשיר הטלפון הנייד שלו. במוסד איכנו את מכשירו, נתנו לו קוד זיהוי קודם לכן בשיחה עמו, ותוך דקות הגיעו אליו והחזירו אותם לישראל בשלום. "מטורף מה שהולך שם", סיכם מיימון.

כזכור, מאז הפרסומים כי ישראל היא זו שחיסלה את קצין משמרות המהפכה בטהראן שבאיראן, גבר החשש במערכת הביטחון מפני ניסיונות איראניים לפגוע ביעדים ישראליים ברחבי העולם. בתקופה האחרונה דווח כי לאחר שניסיונות שונים שלהם נכשלו, האיראנים החליטו "להוריד את הרף" ולהתמקד בטורקיה.

אמש המועצה לביטחון לאומי העלתה את רמת אזהרת המסע לאיסטנבול לרמה מספר 4, המהווה את הרמה הגבוהה ביותר של אזהרות המסע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר