אריאל שרון ז"ל וההגנה על עולם הישיבות

רבים זוכרים את התבטאותו החריפה של הגר"ע יוסף בגנות אריאל שרון לאחר ימי ההתנתקות, אך מסתבר, כי בכל הקשור לעולם התורה, זכה המגזר החרדי ליחס חם מצדו של שרון (חרדים)

ניסים פרץ | כיכר השבת |
אריאל שרון ז"ל (צילום ארכיון: פלאש 90)

מותו של אריאל שרון: דבריו החריפים של מרן הרב עובדיה יוסף זצ"ל בתקופת תכנית ההתנתקות, במהלכם הוא תקף את ראש הממשלה דאז אריאל שרון ואף איחל לו "לא לקום", זכו ללא ספק לפופולריות רבה, כאשר יש אף כאלה שראו בכך כקללה שהתגשמה במציאות.

רבים, שוכחים את העובדה שבכל הקשור לעולם התורה והיחס לישיבות, נהג שרון בצורה אוהדת וחמה. את הבטחתו לשמור את הסטטוס קוו בנושאי דת בהסכם הקואליציוני שחתם בקדנציה האחרונה שלו - הוא כיבד, ולא פגע במעמדם של בני הישיבות, כפי שהתחייב.

אריאל שרון ז"ל (צילום ארכיון: פלאש 90)

בהסכם הקואליציוני דאז נכתב כי: "יישמר הסטטוס קוו בנושאי דת. אם תהייה פגיעה בנושא מנושאים אלה תחפש הממשלה דרכים לתיקון". עוד נאמר בהסכם, כי "הצעות חקיקה פרטיות שיש בהן משום שינוי בסטטוס קוו בנושאי דת תופעל לגביהן משמעת קואליציונית להסרתן מסדר היום, אלא אם כן ניתנה הסכמת כל סיעות הקואליציה".

"תימנע פגיעה באורחות החיים של הציבור החרדי והדתי באזורי מגורים חרדיים ודתיים מובהקים של ציבור זה בהם הוא מהווה רוב". שרון כאמור, עמד במילתו באותה קדנציה, ולא פגע במעמדם של בני הישיבות השוקדים על לימוד התורה.

לומדי תורה, שרון העריך וכיבד (צילום ארכיון: פלאש 90)

אם לא יהיו ישיבות - לא יהיה עם ישראל

התבטאות מעניינת במיוחד המעידה על ייחסו של שרון לעולם התורה, ניתן לראות בעיתון 'ידיעות אחרונות' שהודפס בה' מנחם-אב התשמ"ה. בדיווח, צוטט חבר הכנסת לשעבר יהודה בן מאיר כאומר: "איני שולל את קדושת הישיבות, אבל בשבילי גם הצבא מקודש".

אריאל שרון מצוטט כאומר בתגובה לח"כ בן מאיר: "אף אחד לא יחשוד שאיני יודע משמעות הצבא וחשיבותו, אבל אני יכול לומר לך יהודה, אם לא תהיה 'אגודת ישראל', אז בעוד 30 שנה לא תהיה 'מפד"ל', ואם לא תהיינה ישיבות לא יהיה עם ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר