בדיקת 'כיכר השבת'

למרות הסגר: הלימודים ב'ישיבות קטנות' ממשיכים כרגיל

הסגר השבית את מערכת החינוך, בשל המגפה, אלא שבישיבות לצעירים הכל מתנהל כסדרו, זאת בהוראת גדולי ישראל • המשטרה נערכת לאכיפה, אך המנהלים לא חוששים (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה קטנה. תמונת אילוסטרציה (צילום: ארכיון כיכר השבצ)

בדיקת 'כיכר השבת' מעלה, כי הלימודים ב'ישיבות קטנות' (הישיבות לצעירים) מתקיימים כרגיל, בניגוד להנחיות הממשלה על סגר, זאת בהוראה ישירה של גדולי ישראל.

כזכור, החל מיממה לפני ראש השנה הושבתה מערכת החינוך, לאחר זוהתה כגורם המוביל הישיר להתפרצות נגיף הקורונה בישראל, אלא שבציבור החרדי, מתברר, מתרחש כעין מרד בהחלטה, שכלולה כעת בסגר שהוטל על המדינה.

על פי הוראתם של גדולי התורה, שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, החשיבות של לימוד התורה לבנים הוא כעת מעל הכל, ובשל כך הישיבות - כמו גם תלמודי התורה - פועלים בימים אלו כרגיל.

סגירת ת"ת של בעלזא בגבעת זאב, היום (צילום: עינת אמיר, דוברות המועצה המקומית)

מדגם מייצג של 'ישיבות קטנות' בריכוזים החרדים, שנבדק על ידי 'כיכר השבת', העלה כי הן לומדות בימים אלו, תוך כמובן בדיקת בריאותם של התלמידים, כאשר מי מהם שחש מעט ברע נשלח לביתו, ואם יוצא חיובי לקורונה כל חבריו יוצאים לבידוד.

בין הישיבות הללו ניתן למנות את פוניבז', קול תורה, עטרת שלמה ('סורוצקין'), סלבודקה, תורת רפאל, תפארת התלמוד ('שינקר') ואור ישראל.

גורמים בכירים בעיריית בני ברק ובעיריית מודיעין עילית אישרו בשיחה עם 'כיכר השבת', כי אכן כל הישיבות הקטנות בעירם פועלות כרגיל.

כזכור, במשטרה הבהירו אמש כי הם נערכים לאכיפה מיוחדת נגד מוסדות חינוך אשר מפרים את ההוראות ופותחים את שעריהם בניגוד להנחיות. מדובר על 5,000 שקל קנס כספי, לכל ישיבה שמתקיימים בה לימודים.

מנהל ישיבה בירושלים מעריך, בשיחה עם 'כיכר השבת', כי המשטרה לא תאכוף לבסוף את התקנות. "נשארו לנו עוד יומיים עד לחופשת 'בין הזמנים', ואני לא רואה את המשטרה עושה בלגן ונכנסת לתוככי הישיבות בשביל יומיים אלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר