סערה ב'ארחות תורה'

50 בחורים סולקו מהישיבה; שמחו בחתונה בניגוד להנחיות

עשרות בחורים, שרובם כבר חלו בקורונה והחלימו, יצאו מה'קפסולות' בישיבת ארחות תורה והשתתפו בחתונת חברם, ללא אישור מפורש של ראש הישיבה. בשל כך, הם סולקו - עד להודעה חדשה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
תלמידי ישיבה בחתונה. אילוסטרציה. למצולמים אין כל קשר לתוכן הידיעה (באדיבות המצלם)

פרסום ראשון: 50 בחורים הלומדים בישיבת ארחות תורה סולקו ממנה, בעקבות השתתפותם בחתונת חברם ביום חמישי האחרון, זאת בניגוד להנחיות הישיבה לפיהן דבר שכזה דורש אישור מוקדם של ראש הישיבה, בשל השמירה המהודקת על ה'קפסולות'.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי הבחורים טוענים כי קיבלו אישור מאחד המשגיחים (מק"ק) בישיבה. אך למרות זאת, בהנהלת הישיבה בחרו לסלק אותם על מנת לחדד את הנהלים, לפיהן האישור צריך להתקבל מראש הישיבה בלבד.

יצוין, כי רוב התלמידים שהשתתפו בחתונה כבר חלו בקורונה והחלימו, אך יציאת חלקם מהקפסולות הינה בניגוד לכללים שנקבעו על ידי אנשי המקצוע של המטה החרדי במשרד הבריאות וועד הישיבות.

הכללים, עליהם כידוע עמלו זמן רב, קובעים כי בחורים לא יכולים לצאת מהקפסולות - אלא בנסיבות חריגות ובאישורו של ראש הישיבה.

חתונה מוגנת במיוחד. ארכיון (באדיבות המצלם)

כזכור, בתחילת 'זמן חורף', שיצא לדרכו בשבוע שעבר, הודיעה הנהלת ארחות תורה לתלמידים כי תחמיר מאוד בעניין היציאות ממתחם הישיבה, כחלק מהניסיון להקפיד על מתווה הקפסולות.

אחרי שכבר הוזהרו, כאשר ראש הישיבה הגרב"ד דיסקין שמע על השתתפותם של התלמידים בחתונה המדוברת, הודיע להם כי הם מסולקים מהישיבה, עד להודעה חדשה.

ראש ישיבת ארחות תורה הגרב"ד דיסקין (צילום: מידע הישיבה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר