הדיפלומטים יחוסנו

משרד הבריאות בלם מבצע חיסונים לציבור חרדי ב'הדסה'?

ב'הדסה' נערכו לקליטת אלפי בחורי ישיבות וצוותי הוראה של גנים חרדיים - כדי לערוך מבצע חיסונים אלא שמשרד הבריאות בלם את היוזמה • מאות דיפלומטים זרים יחוסנו בבית החולים הדסה (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
חיסון קורונה ב'הדסה' (צילום: יונתן זינדל - פלאש 90)

אלפי בחורי ישיבות וצוותי הוראה בגנים, חיידרים ובתי ספר, היו אמורים לעבור את החיסון לנגד נגיף הקורונה בבית החולים 'הדסה', אך האם משרד הבריאות מנע זאת בכוונה?

בית החולים הדסה, הוא בית חולים המתעסק רבות עם המגזר החרדי ובשל כך, יזם מנהל בית החולים פרופ' זאב רוטשטיין, מבצע חיסונים ענק ייעודי לחרדים.

מטרתו של רוטשטיין הייתה אחת - לרוקן את מחלקות הקורונה העמוסות ולהביא לירידה דרסטית ברף התחלואה, כאמור על ידי מבצע חיסונים נרחב.

אל המיזם של רוטשטיין הצטרפו ישיבות רבות, רשת מוכרת של גנים - האמורה הייתה לחסן את מאות עובדי ההוראה שלה וכן עוד מוסדות חרדיים בירושלים.

אך ל'כיכר השבת' נודע, כי משרד הבריאות החליט לא לאשר את המבצע - מסיבות שטרם התבררו, אך מה שכן ברור, שמחלקות הקורונה בירושלים עמוסות ולעיתים נזקקים להעביר חולים מירושלים לבתי חולים אחרים בשאר רחבי הארץ.

במקביל, על אף עצירת החיסונים של בחורי הישיבות, המשרד אישר לבית החולים הדסה לחסן את כל הדיפלומטים הישראליים ברחבי העולם - שהובאו במבצע בזק לישראל - במטרה להתחסן נגד הנגיף וכן דיפלומטים זרים המוצבים בישראל.

הפרופ' 'מהדסה', לרב בני פישר; החשש מחיסון - 'הפרחת דמגוגיות קיצוניות'

"הדסה נקראה אל הדגל וכמו תמיד מושיטה יד במאמץ הבינלאומי", אמר פרופ' רוטשטיין, והדגיש: "מבצע החיסונים בהדסה עובד ביעילות וללא כל אירועים חריגים או תופעות לוואי יוצאות דופן. הצוות בהדסה ערוך ומוכן לחיסוני הדיפלומטים ולסיוע למדינת ישראל, המגישה שירות חשוב מאין כמוהו לנציגים הזרים המשרתים בתחומה – שירות שהוא בבחינת הצלת חיים של ממש".

כך או כך, מוקדם יותר פורסם ב'כיכר השבת', כי בחורי הישיבות יחוסנו עד לחג הפסח הקרוב, על ידי ניידת חיסונים של משל"ט הישיבות, שתעבור ברחבי הישיבות ותחסן את הבחורים.

ממשרד הבריאות מסרו בתגובה: "משרד הבריאות מחסן את כלל האוכלוסייה המבוטחת בישראל באמצעות קופות החולים. בעיר ירושלים קיימת אפשרות זמינה להתחסן בארבעת קופות החולים ולכן לא נדרש סיוע של בית החולים הדסה בחיסון אוכלסייה מבוטחת".

"לעניין הדיפלומטים, הם אינם שייכים לקופת חולים ולכן עלה הצורך במציאת גורם מחסן ״חיצוני״. הדסה הסכימו לבצע פעילות זו. במידה ויש בעיה בנושא, אפשר בנקל להעביר לביצוע בית חולים אחר בתיאום משרד הבריאות (יש לזכור כי בית החולים מקבל שיפוי תקציבי עבור כל מתחסן בשטח)".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר