הגר"ש בעדני:

"כואב לי ששורפים את ליל שישי באכילת צ'ולנט"

"אני שומע שיש תופעה היום של בחורי ישיבות שאוכלים חמין בליל שישי, כל כך כואב לי לשמוע על זה", התבטא חבר המועצת הגר"ש בעדני בשיחה לתלמידי ישיבה • צפו (חרדים)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

זקן חברי מועצת חכמי התורה , הגאון רבי שמעון בעדני, התבטא בחריפות נגד התופעה המוכרת בקרב בני הישיבות של אכילת הצ'ולנט בליל שישי.

את דבריו אמר הגר"ש בעדני במהלך ביקור של תלמידי כיתות ח' בתלמוד תורה מאור ישראל - דרכי אליעזר בראשות הרב שלום פרץ ובנשיאות רבה של אלעד הגר"מ מלכא.

"זה מרגש לראות שהתלמידים שולטים בחומר", אמר חבר ה'מועצת': "העיקר זה תמיד לחזור ולשנן, כתוב במשנה באבות כל השוכח דבר אחד ממשנתו מעלה עליו הכתוב כאילו מתחייב בנפשו, שנאמר "רק השמר לך ושמור נפשך מאד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך". למה עד כדי כך, מי ששוכח מתחייב בנפשו?, משום שיש לך אפשרות לחזור על החומר, כשיש לך אפשרות לא לשכוח ואתה לא עושה, יש עליך תביעה".

בשלב הזה עבר הגר"ש לדבר על תופעת 'ליל שישי' ואמר: ""אני שומע שיש תופעה היום של בחורי ישיבות שאוכלים חמין בליל שישי, כל כך כואב לי לשמוע על זה.

"הולכים לחמין, מה זה, צריך לנצל זאת לתורה, לשבת ללמוד, במקום זה יושבים בכל מיני מקומות, אומרים כאן יש חמין טוב. ליל שישי תמיד היה מוקדש ללימוד תורה, לחזור על החומר, היינו יושבים וחוזרים על הלימוד, הרב שך זצ"ל היה בא לראות מה יש לנו לאכול בליל שישי, אז הוא ראה שיש קפה, אז הוא ביקש שילכו לקנות חלב שיהיה לנו גם חלב שנלמד בחשק יותר.. אבל לשבת לאכול חמין, לשרוף את הלילה, כואב לי מאד".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר