הפיגוע בבני ברק

חבר המועצת הסביר: איזה נשק צריך לקחת?

לאחר הפיגוע הנורא שהתרחש בבני ברק, היו רבים הנמנים על שורות הציבור החרדי, שהחליטו לשאת נשק אישי, חבר המועצת שנדרש לשאלה זו השיב "איזה נשק" | צפו (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגרמ"צ ברגמן, על נשיאת נשק (צילום: ללא קרדיט)

לאחר הפיגוע הנורא בעיר בני ברק, החליטו חרדים רבים לעשות רישיון להחזקת נשק אישי. חבר מועצת גדולי התורה וראש ישיבת הרשב"י, הגאון רבי מאיר צבי ברגמן, נדרש לשאלה הזו והסביר איזה נשק צריך ליטול.

בדברים שמסר בשיעור בעיר מודיעין עלית, במהלך חול המועד פסח, אמר הגרמ"צ: ושמעתי שאומרים אף מן הדתיים, שכל מי שיש לו נשק ברישיון ילכו עם הנשק בידם, והחרדים שלא למדו האיך להשתמש בנשק, ילכו ללמוד האיך משתמשים בנשק. וזה נורא נוראות ששכחו לגמרי, כי רק תורה! היא תציל אותנו מחרבו של עשיו".

כמו כן, הגרמ"צ הסביר לאחרונה לאחד מתלמידיו, ששאל אותו על נשיאת נשק: "אמרו שהחרדים הרי לא יודעים על נשק, אז שיבואו ללמוד נשק, באמת הם כך (לומדים תורה) אבל שידעו על נשק ויחזיקו נשק".

"אנחנו צריכים נשק?!", תהה חבר 'המועצת' והוסיף: "אנחנו צריכים? הצפינו עצמכם בתורה! זה המגן הגדול ביותר. אין עצה היום אחרת".

עוד אמר חבר 'המועצת': "וזה באמת מה שאמר חמי, הראש ישיבה הרב שך, שהיו באים אליו עם כל מיני בעיות. תמיד הוא היה אומר – 'להוסיף תורה! להוסיף תורה!', זו העצה!".

צפו בווידיאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר