תכנית שר האוצר נחשפת

חניקת עולם התורה והישיבות: הגזירות החדשות של ליברמן

פותח את קמפיין הבחירות? ליברמן מתכוון לפגוע בלומדי התורה גם בתקציב הקרוב, שקטנים הסיכויים שיעבור • קיצוץ שליש מתקציבי הישיבות, שינוי בתקצוב רשתות החינוך החרדיות ומניעת סבסוד (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
ליברמן והמקל בישיבת הסיעה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד ממשיכה בהכנותיה לתקציב המדינה לשנת 2023, שעתיד להגיע לאישור הממשלה בעוד כחודש, בסוף חודש יוני, ולאחריו אל הכנסת ו-ועדותיה השונות, זאת למרות שהסיכויים לאשרו נמוכים מאוד בהיעדר רוב קואליציוני ברור.

שר האוצר אביגדור ליברמן, מנהל הכנת התקציב, לא מתכוון להפסיק בניסיונותיו להזיק ולפגוע בחברה החרדית גם השנה, לאחר שהצליח רק חלקית בשנה שעברה. ע"פ דיווח ב'חדשות 12' הערב (רביעי), ליברמן מתכוון להכניס בתקציב המדינה שלושה סעיפים שעתידים לפגוע קשות בציבור החרדי, מעוט היכולת ממילא.

הסעיף הראשון הוא פגיעה אנושה בתקציב הישיבות, עם קיצוץ של שליש מהתקציב שמגיע אליהן מהמדינה - מ-1.2 מיליארד שקלים ל-800 מיליון שקלים, כמעט חצי מיליארד שקלים. החלטה זו, אם אכן תעבור, יכולה לטלטל את עולם התורה החרדי, חלילה.

הסעיף השני הוא שינוי תקצוב רשתות החינוך החרדיות מ-100% ל-75%: ליברמן רוצה לקבוע יעדים לפיהם מימון המדינה גם הוא תלוי לימודים, וכך תלמודי התורה החרדים עתידים להיפגע ברבע מהתקציב המגיע אליהם כעת. גם זו - מכה אנושה נגד תינוקות של בית רבן.

הסעיף השלישי הוא הוספת מבחן מיצוי כושר השתכרות כתנאי לקבלת סבסוד מעונות יום, סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה: שר האוצר, שכשל בניסיונו העיקרי למנוע סבסוד מאברכי הכולל בשנה שחלפה עם נפילת גזירת המעונות בבג"ץ ועם הצבת האולטימטום של ח"כ ניר אורבך מימינה להישארות בקואליציה, רוצה ככתוב לפגוע אף יותר בכיס החרדי ולמנוע מלומדי התורה תקציבים נוספים, מלבד סבסוד במעונות היום, כגון סיוע בשכר דירה והנחות בארנונה.

לפי הדיווח, הדברים עלו בדיונים במשרד האוצר, במהלכם בכירי המשרד הסתייגו מהצעות שר האוצר, אבל הדרג הפוליטי הוא המכריע, כך שאם ליברמן יתמיד בשנאתו ללומדי התורה, ההצעות אכן תעלינה להצבעות בהמשך.

יש להדגיש, כפי שנכתב למעלה, כי הסיכויים להעברת תוכנית ליברמן נמוכים במיוחד, לפי שאין סיכוי ממשי להעברת התקציב בקואליציה בת 60 חברים, ונראה כי יו"ר ישראל ביתנו כבר נערך למסע בחירות נוסף השטוף בהסתה ובשנאה נגד חרדים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר