"אני בריחוק מקום"

המסע של ראש ישיבת פוניבז' לארה"ב • צפו

ראש ישיבת פוניבז', הגר"ש מרקוביץ, נסע למספר ימי חיזוק בארה"ב, כאשר הוא הוזמן לשאת דברים ביארצייט לר"י ליקווד • ראש הישיבה כתב לתלמידיו שהתחתנו בארץ; אמנם אני בריחוק מקום אולם ליבי מכוון אליכם ושמח איתכם" (ישיבות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
הגר"ש מרקוביץ בשובו מהמסע לארצות הברית (צילום: באדיבות המצלם)

ראש ישיבת פוניבז' הגאון רבי שמואל מרקוביץ, יצא למסע חיזוק בקרב הקהילות החרדיות בארה"ב, יחד עם בנו הגאון רבי יוסף שלמה, ראש ישיבת פוניבז' לצעירים בבית שמש.

מיד עם נחיתתו בארה"ב נועד עם ראש ישיבת לייקוד הגאון רבי מלכיאל קוטלר במשך שעה ארוכה, כאשר תחילה דיברו בסוגיות הנלמדות בישיבות ולאחר מכן, דנו בהמשך שמירת צביון הישיבות הקדושות בארץ ובגולה מפגעי הזמן, בסיום הביקור העניק ראש ישיבת לייקוד לראש הישיבה את ספרו החדש 'ביני עמודי', על מסכת כתובות שיצא לאור בחודשים האחרונים. לאחר הביקור עלה למעונו של הגאון רבי דוד שוסטל מראשי ישיבת לייקוד לשיחה ממושכת.

הגר"ש הגיע גם להשתתף ולשאת דברים בשבת בליקווד - לזכרו של ראש הישיבה הגאון רבי שניאור קוטלר זצ"ל, בנו של מרן רבי אהרן קוטלר זצ"ל מייסד הישיבה, ונכדו של מרן הגרא"ז מלצר זצ"ל.

ביום שני התקיים בהיכל ישיבת בית מדרש גבוה, משא מרכזי לחיזוקה של תורה מפי ראש ישיבת פוניבז' לרבבות אלפי תלמידי ואברכי הישיבה ובהשתתפות ראשי ישיבת לייקוד הגרא"מ קוטלר, הגר"י אולשין, הגר"ד שוסטל והגר"י ניומן.

ביום ראשון מסר רה"י הגר"ש למאות בחורים ואברכים בעיירה דיל שיעור כללי בענין קלב"מ, לאחר השיעור נכנסו קהל רב ביחידות לעצה ולברכה.

ראש ישיבת פוניבז' שליט"א שעקב המסע לא יכול היה להשתתף בשמחות תלמידיו שלח לכלל החתנים מכתבי ברכה שבתוכם כתב "אמנם אני בריחוק מקום אולם ליבי מכוון אליכם ושמח איתכם".

ל'כיכר השבת' נודע כי הגאון רבי יחיאל דזימיטרובסקי מראשי ישיבת פוניבז', הורה לתלמידי הישיבה ובוגריה כי יש לומר שני פרקי תהילים לאחר כל תפילה להצלחת המסע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר