הדרכה לעולים לישיבות

הגר"ג אדלשטיין לבני הישיבות: "הסקרנות מביאה לבטלה"

כינוס הכנה לבחורים העולים לישיבות גדולות נערך על-ידי 'לב שומע'; ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין בשו"ת מיוחד: "לימוד מוסר נותן חיים מאושרים"; הגרב"מ אזרחי קרא להם "להיות תלמידים" (חרדים)

(צילום: לב שומע)

קרוב ל-2000 בחורים העולים לישיבות גדולות, השתתפו ביום ראשון בכינוס הכנה שנערך ע"י פרויקט 'אחריות' מבית 'לב שומע'. במרכז הכינוס הובאו דבריו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטין, כמו"כ הובאו מדבריהם של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל לצד דבריהם של יבלחט"א ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי, ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי והגרמ"ה הירש.

במהלך השו"ת, המתפרסם במלואו לראשונה ב'כיכר השבת', נשאל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין: "עד כמה חשוב לנצל את הזמן?", והשיב: "זה דבר חשוב מאוד, יש בטלה של סקרנות, סקרנות מביאה את הבטלה, בסקרנות יכול לשאול מה נשמע ולהביא לבטלה גדולה מאוד".

על השאלה "האם יש חשיבות ללמוד בין הסדרים ועד כמה?", השיב ראש הישיבה: "כל אחד לפי כוחו, אסור להתאמץ".

"האם כדאי להקפיד על התפילה בישיבה? לפעמים יש בחור שרוצה ללמוד עד מאוחר בלילה ואחר כך קשה לו לקום לתפילה בבוקר", נשאל ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין והשיב בנחרצות: "לא, לא, לא, לא כדאי. תפילה בישיבה זה משהו אחר, תפילה אחרת, זה דבר חשוב מאוד, זה תפילה אחרת עם יותר כוונה".

הרב מילר שאל את ראש הישיבה למה חשוב שלחברותא יהיה מידות טובות? "אחרת לא יסתדרו", השיב הגר"ג, "יש ויכוחים, זה אומר כך וזה אומר כך, יתכווחו כל הזמן".

בהמשך השיב ראש הישיבה איך בוחרים חברותא, האם בחור יכול ללמוד גם לבד והאם צריך להחליף חברותא במהלך השנה. כאשר נשאל על לימוד מוסר, אם בחור יכול לגדול בלי ללמוד מוסר, השיב הגר"ג: "לא, הוא לא מבין, לא יודע מה זה מוסר, מוסר זה מרומם את האדם, נותן חיים מאושרים. אם הוא לא ניסה הוא לא יודע מה זה מוסר".

הרב מילר המשיך ושאל: "בחור שרוצה לגדול האם שלא יתעניין בכלל מה נעשה בעולם?", וראש הישיבה השיב: "שהבחור ישאל... תלוי כל בחור, כל אחד לפי הטבע שלו".

על בחורים שלא התקבלו לישיבה שרצו והולכים לישיבה אחרת ומרגישים שהם לא מוצלחים ולא רצויים - מה צריכים לחשוב על זה? אמר הגר"ג: "הכל בידי שמים, כל מה שעביד רחמנא לטב עביד, הכל בידי שמים, הכל לטובה, איפה שהקדוש ברוך הוא ישים אותו - זה לטובתו. שלא רוצים אותו זה לטובתו שלא ילך לשם, העיקר מקום שיש יראת שמים ומידות טובות".

ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי קרא לבני הישיבות לציית למרביצי התורה ולהיות תלמידים, כמו כן האריך בדבריו על חשיבות לימוד המוסר, בכדי לגדול כבני תורה.

במהלך הכנס, מורי דרכו של הארגון, הגאון רבי שרגא שטיינמן, הגאון רבי דוד כהן והגאון רבי חיים פרץ ברמן, השיבו לשאלות. כמו"כ נשאו דברים רבני הארגון, יו"ר לב שומע הרה"ג אליאב מילר והגאון רבי ברוך צבי גרינבוים.

פאנל "אחריות" בהשתתפות גדולי המשגיחים נערך בשיאו של הכינוס וכן חולקה חוברת הדרכה מבית לב שומע ובהוצאת פרויקט "אחריות" בה מופיעים דברי הדרכה מגדולי ישראל וגדולי ראשי הישיבות, בתוספת הדרכה מעשית מראשי "לב שומע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר